محمدحسن الهی منش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تاریخ راهپیمایی اربعین به گستره آموزه های شیعی، مکتب شیعیان و راه امام حسین(ع) است و به تعبیری آغاز این حرکت به زیارت قبور شهدای کربلا توسط جابرابن عبدالله انصاری برمی گردد.
وی با بیان این که این حرکت از 2 جهت اهمیت دارد، اضافه کرد: شرکت در آیین اربعین در حقیقت حکم امر به معروف و نهی از منکر را دارد، به نحوی که با این حرکت از حکومت های مستبد و ظالم اعلام برائت می نماییم.
وی ادامه داد: از سوی دیگر این امر باعث نوعی وحدت و انسجام اجتماعی میان مسلمانان می شود که هر ساله از کمیت و کیفیت بیشتری برخوردار است.
الهی منش با تاکید بر این که شرکت در راهپیمایی اربعین نوعی حرکت عبادی، مذهبی و عرفانی است، بیان کرد: این هدف مقدس که سمبل انسجام اجتماعی و اتحاد میان مسلمان است، باید به عنوان هدف، الگو و راه معرفت شناسانه تعمیق پیدا کند و در اذهان شیعیان و مسلمانان تبیین شود.
وی ابراز امیدواری کرد: راه اباعبدالله(ع) که نماد سرمایه اجتماعی شیعیان است، موجبات اتحاد میان آحاد جامعه اسلامی را فراهم نماید و در همه حوزه های مختلف علمی، عمرانی، اقتصادی و مسائل دیگر چنین شرایطی استمرار یابد و نتایج مطلوب حاصل شود.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.