قاسم بابایی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه از منظر قانونی و همچنین تعداد سازمان ها، نهاد ها و ادارت فرهنگی هیچگونه کمبودی در کشور وجود ندارد افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد، سازمان بسیج هنرمندان، حوزه هنری، آموزش و پرروش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه علمیه از جمله نهادها و سازمان هایی است که به شکل های مختلف در حوزه فرهنگی و هنری فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه در حوزه های مختلف فرهنگی شاهد موازی کاری های بسیار در قم هستیم گفت: به طور مثال در حوزه برگزاری مسابقات قرآنی نهادهای مختلفی از جمله اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد و حوزه علمیه به صورت مجزا اقدام به برگزاری مسابقه می کنند که این امر علاوه بر هدر رفت هزینه ها مانع از ترسیم چشم انداز مناسب در این حوزه شده است.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان قم ادامه داد: اگر چه در سالهای گذشته کارهایی برای حذف موازی کاری در برگزاری مسابقات قرآنی در این استان شده و قابل تقدیر است ولی همچنان مواجهه با حجم عظیمی از فعالیت های فرهنگی مشابه بدون رویکرد و چشم انداز بلند مدت و منسجم در این استان هستیم.
وی با اشاره ظرفیت های بی بدیل قم در حوزه فرهنگی گفت: وجود بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و همچنین جایگاه قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی موجب شده تا استفاده از این ظرفیت ها فرصت جریان سازی فرهنگی هنری در کشور را فراهم کند.
بابایی، با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی می تواند در حذف این موازی کاری ها نقش مهمی ایفا کند تاکید کرد: حذف موازی کاری و ترسیم چشم انداز واحد علاوه بر فعال کردن ظرفیت هایی که مورد غفلت قرار گرفته است موجب می شود تا شاهد اثرگذاری بیشتر و ارتقای سطح کیفی برنامه های فرهنگی باشیم.
وی اظهار داشت: کمبود سرانه های هنری، موازی کاری در راستای کارهای فرهنگی و هنری، خلاصه شدن در آمار و ارقام، پایین بودن سرانه اوقاف فراغت جوانان و دولتی شدن فعالیت های فرهنگی از جمله مهمترین کمبودها و مشکلات حوزه فرهنگ در قم است.
وی با بیان اینکه دشمن برای ایجاد انحراف درقم درحال سرمایه گذاری سنگین است ادامه داد: در اسناد راهبردی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، اسمی از این استان آورده و بر این نکته تاکید شده است که باید ریشه این انقلاب را از همان جایی زد که از آنجا شکل گرفته است به همین دلیل مسئولان فرهنگی قم در مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمن وظیفه سنگینی به عهده دارند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.