به گزارش ایرنا، در هفته ای که همزمان با هفته تربیت بدنی بود، صعود پرسپولیس به فینال باشگاه های آسیا هزاران موتورسوار را به خیابان های قم آورد، هشت طرح عمرانی ورزشی در قم افتتاح و گلنگ زنی شد، همایش بزرگ پارالمپیک دانش آموزی و جشن پهلوانک های با عضور نونهالان کشتی گیر برگزار و تیم های استان در رشته های مختلف ورزشی به مصاف رقیبان خود رفتند.

** هشت طرح عمرانی ورزشی در قم افتتاح و کلنگ زنی شد
سه طرح عمرانی ورزشی با حضور استاندار روز چهارشنبه هفته گذشته در قم افتتاح و کلنگ پنج طرح ورزشی دیگر نیز با اعتباری حدود 155 میلیارد ریال به زمین زده شد. سالن ورزشی روستای طایقان بخش سلفچگان قم با اعتبار 11 میلیارد راله، تکمیل و محوطه سازی مجموعه ورزشی شهید حیدریان با 13 میلیارد رالر و همچنین تکمیل و بازسازی سالن 2 هزار نفره شهید حیدریان از جمله طرح هایی است که طی آئینی در روستای طایقان بخش سلفچگان به بهره برداری رسید.
کلنگ آغاز عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی بخش کهک با سه میلیارد ریال، کلنگ زنی طرح احداث خانه جوانان در 2 بخش کهک و خلجستان با اعتبار 13 میلیارد ریال و آغاز عملیات محوطه سازی، تجهیز زمین چمن مصنوعی جانبازان در مجموعه ورزش شهدای 15 خرداد واقع در میدان 72 تن قم با اعتبار 15 میلیارد ریال و همچنین مجموعه سوارکاری صالحین با اعتبار 110 میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که در این آیین عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

** رژه موتورسواران سرخ پوش در قم
در هفته گذشته تیم پرسپولیس با تساوی یک بر یک مقابل السد قطر در دوره برگشت به لطف پیروزی یک بر صفر بر حریف قطری خود موفق شد در مجموع این تیم پرستاره قطری را 2 بر یک شکست داده و پس ازسال ها موفق به حضور در فینال جام باشگاه های آسیا شود.با سوت پایان این مسابقه، خیابان های قم شاهد رژه هزاران موتورسیکلت سوار بود که با در دست داشتن پرچم پرسپولیس تا پاسی از شب به گردش در خیابان ها مشغول بودند.

**همایش بزرگ پارالمپیک دانش آموزی در قم آغاز شد
همایش بزرگ پارالمپیک دانش آموزی با حضور 500 دانش آموز معلول و کم توان جسمی، روز دوشنبه هفته گذشته در سالن شهید رضاییان مجموعه ورزشی حیدریان قم برگزار و دانش اموزان در مسابقات مختلفی از جمله طناب کشی، هفت سنگ و ویلچرانی شرکت کردند.22 رشته زیر نظر فدراسیون جانبازان و معلولان کشور فعالیت است که از این تعداد به جز قایقرانی، اتومبیل رانی و اسکی تمام رشته ها دیگر در این استان فعال است. ایجاد نشاط، آشنا کردن دانش آموزان معلول با ورزش و استعدادیابی از جمله اهداف برگزاری این همایش بود. یک هزار و 962 دانش آموز معلول در قم تحصیل می کنند.

** اتومبیلرانان قم قهرمان شدند
اتومبیلران‌های قم در رقابت‌های کشوری موفق به کسب مقام قهرمانی شدند.در راند اول مسابقات اتومبیلرانی شتاب که به میزبانی شهرضا به انجام رسید، شاهد افتخار آفرینی دو نماینده هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان قم یعنی ابوالفضل محبی و سعید طباطبایی در کسب سه عنوان ارزشمند بودیم به گونه ای که محبی ابتدا در کلاس 206 اختصاصی بالاتر از دیگر رقبای خود در جایگاه نخست ایستاد و قهرمان شد و سپس در کلاس na به مقام قهرمانی دست یافت، ضمن اینکه سعید طباطبایی دیگر نماینده موفق قم بود که مقام قهرمانی کلاس آزاد را به ارمغان آورد.

** قهرمان جوجیتسو قم، مربی تیم ملی شد
مرتضی سریشی یکی از نخبه‌های ورزش رزمی و چهره موفق یک دهه اخیر ورزش قم در رشته‌ جوجیتسو از سوی فدراسیون به عنوان مربی تیم ملی جوجیتسو کشور انتخاب شد. این رزمی‌کار در میادین مختلف داخلی و بین‌المللی سابقه حضور دارد و اکنون به عنوان مربی تجربیات سال‌ها ورزش حرفه‌ای خود را در اختیار نسل جوان و استعدادهای ورزش قم قرار می‌دهد.

** قمی‌ها در جمع برترین‌های سوپر لیگ کاراته ایران
با پایان رقابت‌های هفته نخست سوپر لیگ کاراته ایران، برترین‌های آن در هفته گذشته از سوی سازمان لیگ فدراسیون کاراته معرفی شدند که بر اساس آن عنوان «مربی برتر هفته» به ابوالقاسم پایدار از تیم پاس قم اختصاص یافت، ضمن اینکه محمد شایگان کاراته‌کای ملی‌پوش تیم انقلاب قم «بهترین مبارز هفته» نخست مسابقات سوپر لیگ شد.مسابقات فصل جدید سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های ایران در حالی برگزار می‌شود که دو تیم پاس و انقلاب به نمایندگی از استان قم در این رقابت‌ها حضور دارند.

** صعود 2 پله ای بیس‌بالیست‌های قم در لیگ دسته اول ایران
تیم منتخب هیأت انجمن‌های ورزشی قم که مرحله نخست رقابت‌های فصل 1397 لیگ دسته اول بیس‌بال مردان ایران را با کسب رتبه آخر جدول رده‌بندی به پایان رسانده بود، با کسب نتایج موفق در مرحله دوم این رقابت ها، صعودی 2 پله‌ای در جدول رده‌بندی داشت.
بیس‌بالیست‌های تیم هیأت انجمن‌های ورزشی قم که در مرحله نخست 20 امتیاز گرفته و در مکان پنجم جدول ایستاده بودند با هفت امتیاز این مرحله به رتبه سوم رسیدند، ضمن اینکه تیم‌های هیات کرمان با 5/4 امتیاز امتیاز و هیأت خراسان‌رضوی با دو امتیاز در قعر جدول رده‌بندی جای گرفتند تا منتظر مرحله سوم و پایانی این مسابقات بمانند.

** معرفی برترین‌های انتخابی جودو المپیاد استعدادهای کشور در قم
مسابقات انتخابی جودو با حضور استعدادها و نخبه‌های این رشته در رده سنی نونهالان به منظور شناخت نفرات برتر برای اعزامی به مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور به میزبانی خانه جودو مجموعه ورزشی جهان‌پهلوان تختی قم به انجام رسید و برترین‌های خود در 11 وزن را شناخت.
در پایان این پیکارها، تیم جودو باشگاه امام‌زاده آقا سید معصوم (ع) قم قهرمان شد، تیم جودو باشگاه بسیج شهر دستجرد به مقام ‌نایب قهرمانی رسید و تیم جودو باشگاه انصارالمهدی (عج) در جایگاه سوم قرار گرفت، ضمن اینکه برترین‌ها به اردوی تیم منتخب قم برای اعزام به مسابقات المپیاد استعدادهای برتر جودو کشور راه یافتند.

** جشن پهلوانک‌ها با حضور 240 کشتی‌گیر نونهال در قم برگزار شد
به عنوان بخشی از برنامه توسعه کشتی قم، جشنواره کشتی پهلوانک‌ها در قم با حضور 240 ورزشکار و به مناسبت فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش در خانه کشتی قم برگزار شد.
در حالی که قم در 3 سال اخیر مدال‌های آسیایی و جهانی خوشرنگی در کشتی در رده‌های سنی پایه کسب کرده است به منظور شناسایی نونهالان مستعد این جشن در قم برگزار شده است.

**تیم هیئت قم در قعر جدول لیگ تیراندازی با کمان قرار گرفت
تیم تیراندازی با کمان قم در هفته چهارم لیگ تیراندازی با کمان کشور برابر تیم میعاد بروجن قرار گرفت با شکست 4 بر یک در قعر جدول این رقابت ها قرار گرفت.
این تیم در حالی امسال روانه لیگ شده که هدایت آن را اسماعیل ملامحمدی از پیشکسوتان عرصه ورزش قم و رشته تیراندازی با کمان بر عهده دارد. تیم قم در جدول مسابقات 3 امتیازی است و هم امتیاز با تیم جزیره کیش در انتهای جدول 9 تیمی لیگ ریکرو ایستاده است.

** «پیام» مدعی اول قهرمانی در لیگ فوتبال جوانان قم
در فاصله 2 هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ باشگاهی فوتبال قم در رده سنی جوانان، تیم فوتبال پیام به مدعی اول قهرمانی این مسابقات تبدیل شده است.در شرایطی که پیش از این 2 تیم مهام پلیمر و سوهان محمد، قدرت را در لیگ فوتبال جوانان قم بر عهده داشتند اما تساوی آن‌ها در دیدار رودررو سبب شد پیام، تیم تعقیب گر صدرنشینان از این فرصت بهره مند شود و به صدر جدول برسد.
در هفته هفتم لیگ فوتبال جوانان استان قم که دوشنبه هفته گذشته به پایان رسید تیم‌های مهام پلیمر و سوهان محمد، دیدار بزرگ هفته را در ورزشگاه تختی قم برگزار کردند که این بازی با تساوی بدون گل همراه بود.
پیام در هفته هفتم لیگ توانست در دیدار برابر آریا 5 بر صفر پیروز شود و اکنون با 18 امتیاز و 2 امتیاز فاصله با تیم‌های 16 امتیازی مهام پلیمر و سوهان محمد در صدر جدول لیگ جوانان قرار گرفته و مدعی اول قهرمانی محسوب می‌شود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.