ناصر حمزه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: انتخابات شوراهای دانش آموزی، اول آبان ماه جاری همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد و دانش آموزان پایه سوم و بالاتر می توانستند، در این انتخاب هم رای دهند و هم کاندیدا شوند.
وی بیان کرد: پس از این که دانش آموزان اعضای شورای دانش آموزی را انتخاب کردند به ازای هر 250 دانش آموز، پنج تَن عضو اصلی و 2 تَن عضو علی البدل انتخاب می شوند و به ازی هر 100 دانش آموز 2 تَن به عضو اصلی اضافه می شود.
به گفته وی، اگر تعداد دانش آموزان مدرسه بین 450 تا 550 تَن باشد، اعضای اصلی 9 تَن و اگر تعداد دانش آموزان بیش از 550 تَن باشد، 11 تَن به عنوان عضو اصلی انتخاب می شوند.
حمزه ای بیان کرد: دانش آموزانی که بیشترین رای را در مدارس کسب نمایند، به عنوان رئیسان شورا برگزیده می شوند و در قالب همایشی دستورالعمل اجرایی شوراها به رئیسان ابلاغ و آموزش داده می شود.
وی افزود: در هر ناحیه یک مجمع شورای دانش آموزی تشکیل و از بین دانش آموزان عضو، 14 تن شامل هفت دختر و هفت پسر به عنوان مجمع دانش آموزی استان انتخاب می شود و از بین این تعداد، 2 تَن به عنوان عضو مجلس دانش آموزی کشور به دبیرخانه این مجلس که در تهران مستقر است، معرفی خواهند شد.
وی با بیان این که شعار انتخابات امسال «دانش آموزان امروزی مدیران فردا» بود، اضافه کرد: توانمندسازی دانش آموزان و تقویت حفظ مسئولیت پذیری آن ها در مشارکت های اجتماعی و فرهنگی و آموزشی مدارس از مهم ترین اهداف برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی است.
معاون آموزش و پرورش قم گفت: دانش آموزان منتخب با تشکیل کمیته های پرورشی فرهنگی، علمی آموزشی، سیاسی اجتماعی، تربیت بدنی، بهداشت و سلامت، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، حمایت از کالای ایرانی و اردوهای دانش آموزی در فعالیت های مدارس مشارکت می کنند.
وی اضافه کرد: اعضای شورای دانش آموزی در خصوص مسائل مختلف آموزشی با حضور دبیران و معاونان آموزشگاه در حوزه های مختلف مربوط به کمیته ها تصمیم گیری و با تشکیل انجمن های فعال در مدرسه نسبت به اجرای مصوبه کمیته ها اقدام می کنند.
در سال تحصیلی جاری حدود 255 هزار دانش آموز در 665 مدرسه و 6 هزار و 783 کلاس درس با حضور 14 هزار معلم مشغول به تحصیل هستند؛ 97 درصد دانش آموزان در شهر قم و سه درصد نیز معادل هفت هزار دانش آموز در بخش های تابعه استان تحصیل می کنند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.