حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: حفظ ارکان اصلی تشکیل دهنده هویت ملت ایران در نظام اسلامی، باعث ناکامی دشمنان در ایجاد تفرقه و برهم زدن اتحاد مردم، شده است و به همین دلیل آنان به دنبال ایجاد تضادهای کاذب میان آموزه های اسلامی با آیین های تاریخی هستند.
وی بیان کرد: نظام اسلامی در طول 40 سال گذشته براساس آموزه های قرآن کریم و روش زندگانی اهل بیت (ع) همواره به دنبال تقویت دوستی و اتحاد میان مردم ایران بوده و این روش را در جامعه ترویج کرده است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با ایجاد گفتمان های مشترک و دور کردن نگاه های جمعی از هرگونه افراط و تفریط، تلاش داشته است تا هویت ملت ایران روز به روز تحکیم و ارتباط مسائل ملی و مذهبی با یکدیگر تقویت شود.
قاسمی نیا گفت: در این راهبرد که یکی از عوامل اصلی اقتدار هویت ایرانی - اسلامی است، مولفه های مشترک میان آموزه های ملی و دینی تقویت شده و از دامن زدن به مسائل اختلافی پرهیز می شود.
وی بیان کرد: در تقویت هویت ایرانی- اسلامی، همه عناصر تاریخی و دینی مورد توجه و احترام قرار می گیرد و تقابلی میان موضوع های ملی، تاریخی و مذهبی، وجود ندارد.
وی ادامه داد: همه مردم ایران جزیی جدایی ناپذیر از این آب و خاک هستند که باید برای تقویت هویت دینی و ملی اصیل خود بکوشند و با تقویت اتحاد جمعی در مناطق مختلف کشور، توطئه دشمنان برای نشان دادن تقابل های ساختگی میان مولفه های ملی و مذهبی را خنثی کنند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.