به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش قم افزود: آموزش و پرورش استان باید استعدادهای دانش آموزان در عرصه های مختلف را شناسایی کند و در جهت بهره مندی از این ظرفیت ها اهتمام جدی داشته باشد.
وی ادامه داد: برای ایجاد انگیزه فراگیر در میان نسل جوان و نوجوان می توان از امکانات تبلیغی مانند مساجد و برنامه های فرهنگی و مذهبی با کمترین هزینه استفاده کرد و این موضوع باید در اولویت برنامه های نظام آموزشی قرار داشته باشد.
استاندار قم از کسب رتبه های برتر دانش آموزان قمی در رشته های مختلف علمی، فرهنگی و هنری تقدیر کرد و گفت: کمبود روحیه کار گروهی در کشورمان یک معضل بزرگ است که آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی در این رابطه می تواند نقش مهمی ایفا کند.
وی بر ضرورت تامین امکانات و نوسازی تجهیزات در هنرستان های استان قم تاکید کرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط باید با توجه به اهمیت و جایگاه هنرستان ها در کاهش معضل بیکاری، هرچه بیشتر دانش آموزان را به تحصیل در این مراکز تشویق کنند.
در استان قم 70 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش به صورت دولتی و غیردولتی وجود دارد که 26 رشته در شاخه فنی و حرفه ای در سه زمینه خدمات، صنعت و کشاورزی و 45 رشته در شاخه کاردانش در چهار زمینه خدمات، هنر، کشاورزی و صنعت فعال است.
صادقی در پایان در رابطه با تغییر کاربری مراکز آموزشی آموزش و پرورش استان قم در جهت کاهش مشکلات مالی و اعتباری مدارس، خواستار تشکیل کارگروه ویژه ای در این رابطه و تسریع در عملیات اجرایی آن شد.
سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توسعه هنرستان های استان، گفت: در سال جاری 4 میلیارد و 300 میلیون تومان جهت نوسازی و تجهیز هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای در نظر گرفته شده است.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.