سید احمد آقامیری روز دوشنبه در حاشیه آیین بزرگداشت هفته پارالمپیک در سالن شهید محمود رضاییان قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر سال، دانش آموزان مدرسه های استثنایی سراسر کشور در مسابقه های ورزشی مرتبط با خود شرکت می کنند و قم نیز در سال جاری رتبه های خوبی را در رشته هایی مانند گلبال و فوتسال کسب کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر ورزش، پویایی و تحرک برای افراد عادی یک امتیاز است، برای معلولان یک ضرورت می باشد و باید همه مسئولان در تحقق این ضرورت تلاش و کوشش کنند.
وی اظهار کرد: امسال با مشارکت هیات ورزش های جانبازان و معلولان و اداره های ورزش و جوانان و بهزیستی قم توانستیم یک برنامه ورزشی به صورت نمادین، به منظور آشنایی دانش آموزانِ معلول با رشته های مختلف ورزشی برگزار کنیم.
آقامیری افزود: در این گونه برنامه ها، امر استعدادیابی و شناسایی دانش آموزان مستعد در رشته های گوناگون انجام می شود تا ان شاءالله در آینده هر کدام از این دانش آموزان بر اساس توانمندی های خود در یک رشته ورزشی فعال شوند و ظرفیت خوبی برای شرکت در مسابقه های پارالمپیک در سال های آتی داشته باشیم.
وی مساله استعدادیابی در رشته های گوناگون ورزشی را موضوعی مهم دانست و افزود: باید استعدادیابی از سنین پایین انجام شود تا دانش آموزان توانمند را در رشته های مختص معلولان شناسایی کنیم و آموزش دهیم تا سرمایه آینده ورزش ما باشند.
وی گفت: ضروری است که همه معلولان جامعه تمام سعی خود را انجام دهند تا در برنامه ها و مسابقات گوناگون ورزشی حضور یابند تا هم موجب سلامتی و نشاط خودشان شوند و هم افتخارات خوبی را برای کشور کسب کنند.
آقامیری گفت: با هماهنگی های انجام شده با هیات ورزش های جانبازان و معلولان، بنا شده است که کارشناسانی از این هیات به منظور شناسایی استعدادهای ورزشی در مدارس استثنایی استان حضور یابند.
وی با بیان این که هر سال درباره مساله درمان دانش آموزان مدارس استثنایی یک طرح حمایتی داریم، گفت: در زمینه ورزش این دانش آموزان، مشکل اساسی ما درخصوص رفت و آمد آنها می باشد که امیدواریم با حمایت مسئولان استان این مساله رفع شود.
بزرگداشت هفته پارالمپیک با حضور حدود 600 تن از دانش آموزان مدرسه های استثنایی و معلولان مراکز زیر پوشش بهزیستی استان قم در سالن شهید محمود رضاییان برگزار شد.
24 مهرماه روز ملی پارالمپیک و 24 تا 30 مهرماه هفته پارالمپیک نامگذاری شده است.
استان قم داری یک شهرستان قم و پنج بخش جعفرآباد، کهک، خلجستان، سلفچگان و مرکزی است.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.