به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رمضان محمدی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش در موضوع های مختلف از جمله جایگاه امام رضا(ع) در فرهنگ و میراث اهل بیت(ع)، اعتبار سنجی منابع در شهادت پیشوای هشتم شیعیان و سیره امام رضا(ع) و الگوی مناظره ادیانی، قواعد و اخلاق مناظره 13 و 15 آبانماه ترتیب خواهد یافت.
وی افزود: همچنین در قالب همایش سیره امام رضا(ع) نشست های عقلانیت دینی و اخلاق عقلانی در سیره امام رضا(ع) و اصول و روش استنباط در سیره رضوی در دانشگاه معارف اسلامی 14 آبانماه با حضور حوزویان و دانشگاهیان برگزار می شود.
وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی نیز میزبان برگزاری نشست هایی از جمله مواجه امام رضا(ع) با ارباب دین های مختلف و مبانی گفت و گو، تعامل و همگرایی با اهل سنت در سیره رضوی، گفتمان امام رضا با مسیحیان و رویکردی به تقریب ادیان الهی و اسلامی در 24 آبان ماه است.
مدیر انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه با بیان این که مساله اهل بیت(ع) برای سایر فرق ها مهم بوه است گفت: بیشتر فرق ها در خصوص امام رضا(ع) تالیف هایی داشته اند به خصوص در منابع اهل سنت بارگاه ملکوتی این امام همام مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: بسیاری از زائران از دین های مختلف به زیارت این بارگاه رضوی مشرف می شوند.
محمدی با تاکید بر این که باید مباحث مربوط به سیره امام رضا(ع) در دین شیعه را گسترش دهیم گفت: مناظره های این امام همام را باید در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم.
وی خاطر نشان کرد: کارهای فرهنگی زمان بر است از این رو باید مسائل مختلف پایه گذاری شود.

** حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حکیم رئیس پژوهشکده الذریه النبویه زیر نظر مجمع جهانی تقریب در ادامه از برگزاری نشست جایگاه و نقش سادات روی ایران در احیای فرهنگ اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: این همایش در محل پژوهشکده واقع در خیابان 15 خرداد، 20 آبان ماه برگزار می شود.
وی افزود: در این همایش به دنبال تبیین نقش سادات رضوی در ایران و خارج از کشور در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.
وی ادامه داد: این پژوهشکده از سال 94 تاسیس شده و به دنبال احیای فرهنگ اهل بیت(ع) و پاسداری از ارزش های اسلامی است.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.