حسین رضایی روز جمعه درحاشیه برگزاری طرح رقابت در خدمت ورزش و جوانان قم در مصلای قدس این شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اعتبار این طرح ها از سه محل استانی، بیست و هفت صدم مالیات بر ارزش افزوده و ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان تامین شده است.
وی درتشریح طرح های یاد شده، افتتاح یک سالن ورزشی در روستای طایقان بخش سلفچگان با اعتبار 11 میلیارد ریال را مورد اشاره قرار داد و گفت: تکمیل و محوطه سازی مجموعه ورزشی شهید حیدریان با 13 میلیارد ریال اعتبار نیز از دیگر طرح های افتتاحی هفته تربیت بدنی می باشد.
بخش سلفچگان قم در45 کیلومتری این استان قرار دارد. وجود منطقه ویژه اقتصادی، دسترسی به آزادراه های تهران - ساوه - اصفهان و تهران - اراک و راه آهن سراسری شمال -جنوب و شرق از مزایای این بخش به شمار می آید.
وی رفع مشکل پارکت و کف پوش، سرویس بهداشتی، رختکن و سیستم تهویه و تصفیه هوا و سرمایش سالن دو هزار نفری ورزشگاه شهید حیدریان را نیز ازدیگر طرحها ذکر کرد و افزود: در هفته تربیت بدنی،‌ کلنگ آغاز عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی بخش کهک با سه میلیارد ریال به زمین زده خواهد شد.
وی با اشاره به کلنگ زنی طرح احداث خانه جوانان در دو بخش کهک و خلجستان، اعتبار هر یک از این دو طرح را 6 میلیارد و 500 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: آغاز عملیات محوطه سازی و سیستم تاسیسات برقی زمین چمن مصنوعی جانبازان در مجموعه ورزش شهدای 15 خرداد واقع در میدان 72 تن قم با 15 میلیارد ریال اعتبار نیز از دیگر طرح های عمرانی این هفته است.
استان قم دارای یک شهرستان و پنج بخش کهک، جعفریه، خلجستان، سلفچگان و مرکزی است.بخش کهک در جنوب این استان قرار دارد و فاصله آن تا قم 30 کیلومتر است، این بخش دارای 2 دهستان کهک و فردو و 18 روستا است.
معاون ورزش و جوانان قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال های اخیر به دلیل نبودن اعتبارات به سمت ایجاد طرح های جدید عمرانی در حوزه ورزش و جوانان حرکت نکردیم، افزود: بازسازی اماکن قدیمی و فرسوده ورزشی مانند رنگ آمیزی و تعمیر روشنایی سالن های جودو، پینگ پنگ و ژیمناستیک مجموعه ورزشی تختی از مهمترین سیاست ها و اولویت های برنامه ریزی در این اداره کل بوده است.
رضایی با اشاره به اینکه هم اکنون 70 مکان ورزشی در حال مزایده برای واگذاری به هیات های مختلف ورزشی استان است، گفت: از این تعداد 23 مکان و یا سالن ورزشی به یک رشته ورزشی خاص اختصاص دارد.
وی با یادآوری اینکه کلیه مکان های ورزشی استان صبح ها در اختیار بانوان قرار دارد، افزود: استخر بوستان ورزش و سالن نرگس تنها مکان های ورزشی تخصصی بانوان استان است و به دلیل امکان استفاده بانوان از همه مکان های ورزشی، در حال حاضر ضرورتی برای توسعه مکان های ورزشی ویژه بانوان وجود ندارد.
مدیرکل و معاونان اداره کل ورزش و جوانان قم امروز در راستای اجرای طرح رقابت در خدمت در مصلای قدس حاضر شدند و به مشکلات مردم و ورزشکاران استان رسیدگی کردند.
26 مهرماه تا دوم آبان ماه به عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.