مهدی متقیان عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکی از مهمترین هدف های دشمن در زمان وقوع جنگ، به خطر انداختن اقتصاد منطقه ای است که به آن حمله کرده، بنابراین واحدهای صنعتی در تیررس جنگ افزارهای دشمن قرار دارند و باید اصول ایمنی و پدافند در آن ها به صورت کامل رعایت گردد تا از شدت خسارت ها در زمان وقوع حوادث کاسته شود.
وی اظهار کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که اگر جانمایی واحدهای صنعتی به صورت دقیق صورت نگرفته باشد و تعداد زیادی از کارخانه های تولیدکننده مواد شیمیایی و قابل اشتعال در کنار هم مستقر شده باشند، در صورت وقوع حادثه، کار نهادهای خدمت رسان همچون آتش نشانی و اورژانس برای مهار آتش و نجات آسیب دیدگان، بسیار دشوار خواهد شد.
وی ادامه داد: دستگاه های متولی صنعت استان از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی باید در جانمایی کارخانه ها، به ضوابط پدافند غیرعامل نهایت توجه را داشته باشند، تا چرخه تولید استان در شرایط خطر تا حد امکان از حوادث مصون بماند.
متقیان گفت: کارخانه های استان باید به لوازم ایمنی و تجهیزات مورد نیاز برای اطفاء حریق مجهز باشند تا در صورت وقوع حادثه، در همان لحظات اولیه اقدام های لازم صورت گیرد.
وی افزود: همچنین لازم است کارکنان واحدهای صنعتی استان با اصول پدافند غیر عامل آشنا شوند تا در زمان مورد نیاز با به کارگیری این اصول علاوه بر حفظ جان خود از تجهیزات کارخانه نیز محافظت کنند.
وی ادامه داد: رعایت اصول پدافند غیرعامل در جانمایی و ساخت و ساز کارخانه ها، بهترین راهکار برای مصون سازی اقتصاد استان از خطرات احتمالی و محافظت از سرمایه گذاری صورت گرفته در این بخش است.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از 90 درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.