به گزارش ایرنا، محمدرضا فخاریان قمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بیمه سلامت، از 27 مهرماه تا سوم آبان ماه اظهار داشت:از این تعداد افراد بیمه شده، یک هزار و 337 بیمار خاص هستند.
وی افزود: 64 بیمار هموفیلی، 101 بیمار تلاسمی، 397 بیمار دیالیزی، 519 بیمار ام اس و 178 بیمار پیوند کلیه در قم از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.
به گفته وی، در فروردین ماه سال جاری 400 هزار تن زیر پوشش بیمه سلامت استان بودند که در حال حاضر حدود 50 هزار تن بیمه خویش را تمدید نکرده اند که یکی از دلایل این امر، محدود شدن خدمات در مراکز دولتی بوده است.
وی با بیان این که در سال گذشته، سه میلیون و 841 هزار و 451 بار مراجعه به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در استان قم صورت گرفته است، گفت: بیشترین مراجعه ها به 146 داروخانه سطح استان بوده و سپس به پزشک عمومی بوده است.
مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: برای تسهیل در خدمات رسانی و صدور دفترچه های بیمه سلامت در استان، هفت دفتر پیشخوان در این حوزه فعال است و در شهرهای دستجرد و جعفریه نیز 2 دفتر به ارائه خدمت می پردازند.
شهر دستجرد در 75 کیلومتری غرب شهر قم و در بخش خلجستان قرار دارد. جعفریه نیز یکی از شهرهای استان است. این شهر در بخش جعفرآباد از توابع قم قرار دارد.
وی با اشاره به این که بیمه سلامت دارای 6 صندوق بیمه ای است گفت: این صندوق ها شامل کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر، همگانی، بیمه ایرانیان و اتباع می شود که بیشترین تعداد بیمه شدگان از صندوق بیمه ای همگانی هستند.
وی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه همگانی برای افرادی که فاقد هر گونه پوشش بیمه درمانی هستند تشکیل شده است تا به صورت رایگان زیر پوشش این صندوق بیمه ای قرار گیرند.
فخاریان قمی همچین از پرداخت بدهی ها به مراکز طرف قرارداد خبر داد و گفت: تا تیرماه سال جاری 70 درصد بدهی ها به بیمارستان های دولتی و 60 درصد بدهی ها به مراکز غیر دولتی پرداخت شده است.
وی در پایان، حضور در گلزار شهدا، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، بازدید از مراکز طرف قرارداد، عیادت از بیماران، برگزاری مسابقه های فرهنگی، ورزشی و هنری، انشانویسی، حضور در مدارس و ترویج فرهنگ بیمه سلامت را از مهمترین برنامه های هفته بیمه سلامت در قم برشمرد.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.