به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، سید مهدی صادقی روز دوشنبه در دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان اظهار داشت: به موازات تکمیل سخت افزاری طرح مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس قم، ضرورت توجه به موزه آرایی و مباحث محتوایی آن، موضوعی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان این که لازم است از تجربه موزه های مشابهی که محتوا را به خوبی کار کرده اند، استفاده شود، افزود: این مرکز فرهنگی می تواند منشاء بروز و ظهور فرایند و فراز و نشیب انقلاب اسلامی که قم خاستگاه آن است، باشد.
وی تاکید کرد: مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس، متعلق به نظام و انقلاب و آحاد مردم است و همه مدیران باید برای اهمیت میزان نقش و اثرگذاری شان در این رابطه توجیه شوند و برای تکمیل آن پای کار بیایند و یقینا در این مسیر ماندگار، عنایات الهی همپا و همراه خواهد بود.
وی افزود: موضوعی که در تاریخ انقلاب اسلامی می تواند برای نسل آینده مهم باشد، این است که تلاش کنیم آنچه را که رخ داده، بدون کم و کاست و دخالت دادن تعصبات و تحجرات و سلایق و دیدگاه های شخصی به نسل های آینده منتقل کنیم.
صادقی با تاکید بر این که تاریخ، یک تجریه نسلی است و نسل های آینده باید از سرگذشت های تاریخی درس بگیرند، عنوان کرد: نباید نقش افراد تاثیرگذار در تاریخ را بیهوده تنزل داده یا تقویت نمود و یا کسی را حذف کرد و دیگری را جای او قرار داد، چراکه رویدادهای تاریخی در معرض قضاوت مراجعان و بازدیدکنندگان قرار می گیرد.
وی افزود: بسیاری از افراد در روند یک جریان تاریخی از مثبت به منفی و یا بالعکس متحول شده اند و مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم باید در معرفی آثار، نوشته ها، نقش ها و غیره کانون امانتداری باشد.
احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار، گزارشی از وضعیت اعتباری، آماده سازی زیرساخت ها و تعاملات صورت گرفته و نیز اقدام ها و تمهیدات لازم به منظور افتتاح موزه در دهه فجر امسال ارائه کرد.
ساخت باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال 89 رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم بود که در سال 92 روند اجرایی این طرح به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شد.
باغ موزه دفاع مقدس بهترین مکانی است که می‌توان با شیوه‌های نوین و هنری، حضور و تاثیر قشرهای مختلف و سازمان، نهادها و یگان‌های رزم در دفاع مقدس را به صورت مستند و مصور در معرض دید همگان قرار داد.
بنای اصلی این طرح در مساحتی به ابعاد 8 هزار مترمربع احداث می شود که در کل محوطه با مساحتی حدود 30هکتار در اختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، دراین مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.