به گزارش ایرنا، مهدی قربانی کرم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: مصلای قدس قم در هر شبانه روز ظرفیت اسکان حدود چهار هزار و 500 آقا و 2 هزار و 500 خانم را دارد.
وی با تاکید بر این که خدمات این قرارگاه ویژه زائران اربعین است، اضافه کرد: زائران ایرانی با ارائه کد ملی به مدت 24 ساعت و زائران غیر ایرانی با ارائه گذرنامه به مدت 72 ساعت می توانند اسکان یابند.
وی ادامه داد: قرارگاه مردمی اربعین از امروز 23 مهرماه جاری تا 14 آبان ماه پذیرای زائران است و در صورتی که حمایت های خیران و مسئولان تداوم داشته باشد، این قرارگاه خدمات خود را تا پایان ماه صفر مصادف با 17 آبان ماه ویژه زائران غیر ایرانی ادامه خواهد داد.
به گفته قربانی کرم، حدود یک هزار و 200 خادم در 22 کمیته، در بخش های مختلف فرهنگی، تبلیغی، خدماتی و درمانی به زائران خدمت رسانی می کنند که پاسخگویی به سوالات شرعی، برگزاری محفل انس با قرآن و برپایی ایستگاه های صلواتی واکس، خیاط خانه و رختشورخانه از جمله این خدمات می باشد.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، اتوبوس کاروان ها در پارکسوار رودخانه(انتهای بلوار زائر) پارک می شود و زائران توسط اتوبوس های داخل شهر به مصلای منتقل می شوند و خودروهای شخصی نیز در این پارکینگ مستقر می شود.
وی افزود: با توجه به همکاری دولت پاکستان در صدور ویزا برای اتباع این کشور، پیش بینی می شود امسال زائران زیادی از کشور پاکستان وارد شهر قم شوند.
مسئول قرارگاه مردمی اربعین خاطرنشان کرد: سال های 95 و 95، 140 هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی از 24 کشور در قرارگاه مردمی اربعین اسکان داده شدند.
قربانی کرم با بیان این که تاکنون 100 خیر برای کمک به قرارگاه مردمی اربعین اعلام آمادگی نموده اند، افزود: در سال 96، چهار میلیارد و 361 میلیون و 240 هزار ریال برای اسکان و پذیرایی زائران هزینه شد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.