معاون سازمان مدیریت بحران گفت: بیش از 90 درصد کشور با خطر زلزله‌های متوسط و بزرگ مواجه است.

به گزارش ایلنا، بهنام سعیدی عصر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان قم گفت: بیش از 90 درصد از کشورمان با خطر زلزله‌های متوسط و بزرگ و بیش از 80 درصد از مراکز جمعیتی با خطر سیل مواجه است. همچنین بیش از 70 درصد ایران نیز دچار خشکسالی شده و همه این موارد، اهمیت مدیریت بحران در کشور را به خوبی نشان می‌دهد. در عرصه مدیریت بحران در کشورمان، مسئولان باید با دل و جان تلاش کنند.

وی بر لزوم انجام مانورهای آمادگی و هماهنگی‌های لازم میان استان‌های معین تاکید کرد و گفت: مناطق 22 گانه شهر تهران و شهرهای این استان میان استان‌های کشور تقسیم شده و قم هنگام حوادث علاوه بر اینکه استان پیشتاز در پهنه جنوب تهران خواهد بود، استان معین منطقه 20 تهران است و این منطقه نیز معین استان قم خواهد بود.

سلیمی با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان با نظارت دقیق بر ساخت‌وساز نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی برعهده دارد، گفت: با توجه به شروع فصل بارندگی، دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: آموزش مردم در حوزه مدیریت بحران، می‌تواند اثرات و تلفات بلایای طبیعی را تا حد زیادی کاهش دهد. اگر آحاد جامعه آموزش‌های لازم را هنگام حوادث طبیعی فراگرفته باشند، می‌توانند جان خود و دیگران را نجات دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش از مهمترین کارهایی است که باید در مدیریت بحران پیگیری کنیم. استان قم سند آموزش شهروندان در حوزه مدیریت بحران را آماده کرده و باید تلاش کنیم آحاد جامعه آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.