به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، حسن فرمانی انتظام روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به کمبود آب در کشور به ویژه در استان، سازگاری با کم آبی و اصلاح الگوی مصرف را مهمترین راهکارهای برون رفت از این شرایط دانست و افزود: ضروری است در نخستین قدم با رویکرد اصلاح ابزار نسبت به کاهش مصرف آب با به کارگیری تجهیزات کاهنده مصرف اقدام کنیم.
وی ادامه داد: مشترکین می توانند هزینه های نصب تجهیزات کاهنده مصرف را هم به صورت نقد و هم به صورت اقساط یک ساله از طریق قبوض آب بها پرداخت کنند.
انتظام در ادامه با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی بر ضررت نصب لوازم کاهنده مصرف در دستگاه های اجرایی افزود: طی این مصوبه تمام دستگاه های دولتی باید در راستای کاهش 20 درصدی مصرف آب اقدام های لازم را انجام دهند تا مشمول نرخ دوبرابری تعرفه نشوند.
وی از نصب ادوات کاهنده مصرف با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان استان در دستگاه های اجرایی قم خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 700 کاهنده مصرف در 12 دستگاه اجرایی استان نصب شده و سایر دستگاه ها نیز در برنامه قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: هزینه انجام شده برای نصب کاهنده های مصرف در دستگاه های اجرایی به صورت اقساطی از طریق قبوض آب بها دریافت می‌شود.
وی کاهش حدود 30 درصدی مصرف آب را از مزایای این طرح برشمرد و گفت: اجرای این طرح از ابتدای تیرماه آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم در مدت زمان کوتاهی لوازم کاهنده مصرف را در تمام دستگاه های استان نصب کنیم.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.