به گزارش ایرنا، سعید رضا جندقیان روز چهارشنبه در همایش روز ملی روستا و عشایر در قم، اظهار داشت: از کل مبالغ تخصیص یافته به روستاها، 15 هزار و 170 میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید بوده است.
وی افزود: این منابع به دهیاران و شوراها جهت اجرای برنامه ها و طرح های مختلف در روستاهای کشور پرداخت شده است.
وی در ادامه با اشاره به این که نقش اقتصاد پایه روستایی در تولید ناخالص ملی کاهش یافته است گفت: در گذشته سهم ناخالص ملی روستاها 25 درصد بوده است که این آمار به سه درصد رسیده است.
جندقیان ادامه داد: اقتصاد روستایی نسبت به نقشی که داشته است در حال حاضر رو به نزول است که باید در این زمینه تدابیری درست اندیشیده شود.
وی با تاکید بر این که از طرح های روستایی حمایت می کنیم گفت: در پرداخت تسهیلات به طرح های روستایی که اشتغال و تولید را به همراه داشته باشد محدودیتی نداریم و به صورت کامل پرداخت می شود.
جندقیان گفت: روستایان می توانند طرح های خویش را به بخشداری و فرمانداری ها اعلام کنند تا بتوان آنها را به بهره برداری رساند.
وی گفت: در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی در سطح کشور باید برای توسعه و آبادانی روستاها از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: باید دیدگاه ها نسبت به توسعه روستاها تغییر کند تا با استفاده از منابع طبیعی شاهد رونق روستاها و ارتقای تولید در آنها باشیم.
جندقیان با انتقاد از کاهش جمعیت در روستاها گفت: باید برنامه های مختلف و طرح های جدید جهت ماندگاری روستاییان صورت گیرد تا جاذبه های زندگی در روستاها ایجاد شود.
وی از ارسال لایحه دهیاری ها به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این لایحه در 18 ماده تهیه شده است که امیدواریم با تصویب آن اختیار دهیاری ها و سایر موارد ارتقا یابد.
همایش روز ملی روستا و عشایر با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم و دهیاران بخش های این استان در سالن جلسات معصومیه فرمانداری برگزار شد.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.