به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز سه شنبه در آیین گشایش مرکز اجتماعات روستای مبارک آباد بخش مرکزی قم، با اشاره به میزبانی ایران از اتباع کشور افغانستان از آنها به عنوان افراد متدین، خوب و دوستدار انقلاب اسلامی و نظام نام برد و افزود: مهمان نوازی در مفاهیم دینی و قرآنی ما وجود دارد.
وی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به اتباع خارجی در استان گفت: بیش از 25 هزار تبعه افغان در این استان شاغل هستند و جمعیت دانش آموزی و دانشجویی اتباع خارجی در قم بیش از 30 هزار تن است.
وی با بیان این که اتباع خارجی در کنار مردم قم در آرامش و امنیت کامل زندگی می کنند، افزود: یکی از مسائل آنها مساله آموزش بود که به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی که در ایران همه باید امکان تحصیل داشته باشند، این امر در سال گذشته محقق شد.
معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار قم، با تشکر از کشورهای همکاری کننده برای ساخت مجتمع فرهنگی مبارک آباد، بر آمادگی استان قم برای گسترش و تداوم این نوع همکاری ها تاکید کرد.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف در مجتمع فرهنگی مبارک آباد اظهار کرد: از این مجموعه برای آموزش و توانمندسازی اتباع خارجی در زمینه های گوناگون و اشتغال استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به نزدیکی ایام اربعین حسینی و پذیرایی از زائران ، از جمله از کشورهای دیگر بیان کرد: در این ایام میزبان گردشگران حوزه مذهبی از کشورهای افغانستان و پاکستان خواهیم بود.
هاشمی با اشاره به وجود امنیت در کشور و نیز مهمان نوازی ایران خاطرنشان کرد: بیش از 25 میلیون زائر در طول سال در استان داریم که حدود 5 میلیون تن از این زائران از کشورهای خارجی هستند.
مجتمع فرهنگی مبارک آباد بخش مرکزی؛ با هدف ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به اتباع خارجی و اهالی منطقه، با همکاری و مشارکت اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، اداره کل همکاری و توسعه بین الملل کمیسیون اروپا، وزارت خارجه نروژ و سازمان امور پناهندگی نروژی (NRC) ساخته شده است.
در آیین بهره برداری این مجتمع فرهنگی سفیران کشورهای نروژ و سوئد و نمایندگان سفارتخانه های دانمارک، اتریش، سوییس و بریتانیا و مسئولان استانی و محلی حضور داشتند.
استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و 5 بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان می باشد؛ شهر قنوات با 12 هزار تَن جمعیت و 287 هکتار مساحت در بخش مرکزی و در 10 کیلومتری شهر قم واقع شده و کار اصلی مردم این شهر کشاورزی و دامپروری است.
بخش مرکزی قم با بیش از 7 هزار و 500 کیلومتر مربع دارای 2 دهستان مبارک آباد و قمرود است که جمعیتی حدود 35 هزار تن دارد و عمده درآمد مردم مبارک آباد از راه کشاورزی و دامداری است.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.