به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش نرخ ورودی پارکینگ ها برای خودروهایی با پلاک های غیر ایرانی گفت: نرخ ورودی خودروها در پارکینگ ها 20 هزار ریال بوده است که این رقم برای پلاک های غیرایرانی سه برابر شد.
روح الله امراللهی افزود: برخی از اتباع غیرایرانی شب ها نیز در بعضی از پارکینگ ها می مانند و از خدمات آن بهره مند می شوند.

**نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه گفت: زائران غیرایرانی که به شهر مقدس قم سفر می کنند هزینه هایی را برای این شهر تحمیل می کنند که منطقی نیست.
حسن بختیاری افزود: از خودروهایی با پلاک های غیر ایرانی باید هزینه های واقعی را دریافت کرد نباید به گردشگران یارانه ای پرداخت کرد بلکه باید نرخ های واقعی را از آنان گرفت.
وی ادامه داد: نرخ هایی که از این خودروهای غیرایرانی که اقدام به جابه جایی مسافران درسطح شهر و هسته مرکزی می کنند گرفته می شود، مناسب نیست و باید نسبت به خودروهای ایرانی بیشتر دریافت شود چرا که این امر در خصوص گردشگران در همه جای جهان مرسوم است.

** محمود مسگری یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر قم در این خصوص گفت: باید در دریافت حق پارکینگ بین خودروهای ایرانی و غیر ایرانی تفکیک قائل شویم.
وی گفت: با افزایش دلار و هزینه های جاری در سطح شهر، نرخ ها باید تغییر کرده و به روز رسانی شود.

** علیرضا احمدی در ادامه این جلسه با بیان این که باید از ظرفیت حضور گردشگران در استان بهره برد گفت: باید از اتباعی که به قم سفر می کنند عوارض شهری دریافت شود.
وی افزود: با کاهش ارزش پول کشورمان باید از اتباع بر اساس دلار عوارض دریافت شود تا از این طریق بخشی از هزینه هایی که در شهر ایجاد می کنند تامین شود.

** رئیس شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از افزایش بالای نرخ ورودی پارکینگ های برای خودروهای غیرایرانی گفت: باید نرخ بالا از این اتوبوس ها گرفته نشود چرا که زائرانی که به قم سفر می کنند از کشورهای ثروتمند نیستند.
عبدالله جلالی گفت: زائران غیرایرانی شیعه هستند و برای زیارت به شهر مقدس قم سفر می کنند از این رو باید تدابیر درست در زمینه خدمت رسانی به آنان ارائه شود.

** معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در این باره گفت: راغب به جابه جایی زائران غیرایرانی توسط خودروهای آنان نیستیم چرا که این امر زیبنده سیمای شهری قم نیست.
عباس ذاکریان بیان داشت: پارک خودروهای غیرایرانی در پایانه های مسافربری قم به صورت رایگان است که شهرداری آمادگی دارد از آن مکان زائران را به هسته مرکزی شهر قم انتقال دهد.

** در بخش دیگر این جلسه حجت الاسلام سید محمد آتش زر یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آمادگی دستگاه های خدمات رسان امدادی گفت: در حوادث غیرمترقبه قم معین استان تهران است و باید خدمات مناسب ارائه کند از این رو باید دستگاه های امدادی قم آمادگی خویش را ارتقا بخشند.
وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر قم با همکاری شهرداری قم یک بوستان امدادی را در هکتار بالایی آماده سازی کند که در آن سیستم آب، برق و خدمات رسانی به صورت جداگانه فعال سازی شود تا در حوادث احتمالی قابلیت اسکان بسیاری از مردم را داشته باشد.
وی گفت: این بوستان در مواقع عادی می تواند مکانی برای تفریح مردم باشد و در زمان حادثه مکان مناسب برای اسکان باشد.
/8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.