به گزارش ایرنا، محمود سیجانی روز یکشنبه درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در فرمانداری قم اظهار داشت: همچنین 136 مصوبه در دست اقدام است که حدود 36 درصد مصوبه ها را شامل می شود.
وی افزود: 19 مصوبه نیز توسط متقاضیان و 15 مصوبه نیز توسط مدیران دستگاه ها باید پیگیری می شد که به نتیجه نرسیده است که این امر شامل 9 درصد مصوبه هاست.
وی ادامه داد: مباحث زیربنایی، تامین اجتماعی، امور مالیاتی، بانکی، زیست محیطی و سایر موارد از جمله مسائلی است که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
سیجانی در بخش دیگر این جلسه با بیان این که جز اولین استان هایی هستیم که مطالعات اولیه اکتشاف را انجام داده ایم گفت: در قم منابع معدنی مهمی از جمله مس، آهن و طلا وجود دارد که سه نقطه امید بخش است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد: در این زمینه باید سرمایه گذاری صورت بگیرد تا از منابع موجود بیشترین استفاده را برد.

** رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در ادامه این جلسه گفت: سال گذشته 12 زمین به سرمایه گذاران در بخش کشاورزی واگذار شده است تا به عنوان زراعی از آن استفاده کنند.
محمد رضا طلایی افزود: باید از سوی سرمایه گذاران و دستگاه ها مربوطه اعلام شود که چه پیشرفتی بر روی این زمین ها از لحاظ سرمایه گذاری صورت گرفته است.
وی در بخش دیگر سخنان خویش با اشاره به این که 12 هزار متر آبیاری تحت فشار در قم اجرایی کرده ایم گفت: کشاورزانی که چاه های آب را جابه جا می کنند با مشکل صدور پروانه مواجه هستند که باید مشکل آنان حل شود.
وی تاکید کرد: باید بر چاه های آب کشاورزی کنتور نصب تا بر اساس آن برداشت آب کنترل شود و اگر تخلفی صورت گرفت بر اساس قانون با آن برخورد گردد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین فعالیت های کشاورزی باید معاف از مالیات باشد این در حالی است که در بعضی موارد مالیات ورود پیدا می کند که باید مساله رسیدگی شود.
وی همچنین در ادامه بر توسعه گلخانه تاکید کرد و گفت: طبق قانون برای صدور مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست استعلام ها صورت می گیرد و پس از آن مجوز صادر می شود این در حالی است که بخشداری ها نیز دوباره اقدام به استعلام می کنند که این امر باید پیگیری شود.

** مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم نیز در ادامه این جلسه گفت: 605 چاه آب در استان فعال است که طی یک سال گذشته پنج هزار و 131 ساعت کارکرد داشته اند.
مهدی آهنین پنجه افزود: 352 مورد از این چاه ها تجاوز از قدرت برق داشته اند که جریمه شده اند.
وی با اشاره به نوسان های برقی و خسارت های ناشی از آن گفت: مدیران واحدها باید تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از خسارت پیش بینی کنند چرا که خسارت در صنعت و کشاورزی توسط اداره کل برق پرداخت نمی شود.
وی ادامه داد: خسارت های خانگی پرداخت می شود زیرا در قانون برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.