به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم روز یکشنبه اعلام کرد که سید رضا موسوی مشکینی در جلسه بررسی قانون هوای پاک در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: عدم آگاهی از قوانین، ضوابط و استانداردهای زیست محیطی باعث بروز برخی تخلفات و آلودگی ها در واحدهای صنعتی می شود.
وی ادامه داد: وجود کارشناسان با دانش زیست محیطی در واحدهای صنعتی و تولیدی، زبان مشترکی برای دستیابی به صنعت پاک و کاهش آلودگی های زیست محیطی بوجود می آورد.
وی با بیان این که واحدهای آلاینده صنعتی حتما باید برای انجام امور مربوط به نمونه برداری، اندازه گیری، پایش و کنترل مستمر آلودگی، از کارشناسان محیط زیست استفاده کنند تصریح کرد: فارغ التحصیلان محیط زیست در استان قم برای حضور در واحدهای صنعتی باید ساماندهی شده و برخی آموزش ها را فرابگیرند.
موسوی در پایان با بیان این که فعالان و متولیان حوزه صنعت نیز باید پیشنهادها و راهکارهای خود را برای اجرای هرچه بهتر قانون هوای پاک در قم ارائه دهند، اظهار داشت: توانمندسازی علمی و اجرایی تشکل های زیست محیطی در استان در دستور کار قرار گرفته و با جدیت پیگیری می شود.
قانون هوای پاک در جلسه علنی بیست و پنجم تیرماه سال 96 به تصویب مجلس شورای اسلامی و در تاریخ یازدهم مردادماه 96 به تایید شورای نگهبان رسید.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.