به گزارش ایرنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز پنجشنبه در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،افزود: درحال حاضر دنیا آمادگی زیادی برای پذیرش مکتب اسلام و مذهب اهل بیت (ع) دارد و تنها این مکتب است که می تواند روح تشنه انسانهای خسته شده از مکاتب مادی را سیراب کند، اما گروه های تکفیری و افراطی که از حقایق دین به دور هستند چهره محبت آمیز و رحمت آفرین اسلام را خشن و به نحوی دیگر جلوه می دهند و دشمنان اسلام نیز با نمایش کارهای باطل این گروه، به آنان پر و بال می دهند.
وی بیان کرد: رسانه های بیگانه، داعش را گروه تروریستی معرفی نمی کنند بلکه از آن با عنوان دولت اسلامی عراق و شام یاد می نمایند در حالی که این گروه جنایتکار نه دولت است و نه اسلامی می باشد، این ها عده ای آدم کش هستند.
وی ادامه داد: این رسانه ها می خواهند این گروه تروریستی را یک گروه اسلامی معرفی کنند تا بگویند اسلام دین خشونت است، در مقابل ما باید نشان دهیم این افراد ربطی به اسلام ندارند.
آیت الله مکارم شیرازی گفت:علمای اهل سنت و الازهر و همچنین علمای شیعه بیان کرده اند که این گروه، اسلامی نیستند و اقدامات آنان را محکوم کرده اند، ما نیز در ایران با تشکیل کنگره های بین المللی و دعوت از اندیشمندان 80 کشور جهان، اعلام کردیم؛ این گروه از اسلام نیست، باید این حقیقت به طور مرتب بیان شود تا فرصت تبلیغ منفی علیه اسلام از دشمنان گرفته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور عالمان و مبلغان دین در مناطق محروم کشور، افزود: نقاط محرومی درکشور وجود دارد که پای علما و مبلغان در طول سال ها به آن بازنشده است و حتی در مناطقی به دلیل این که مردم به عالمان دسترسی نداشتند، با وجود شیعه بودن، برخی آموزه های مکتب تشیع را در اعمالی مانند نماز به اشتباه به جای می آوردند.
وی ادامه داد:فعالیتهای تبلیغی و حضور عالمان دین باید درتمام مناطق کشور جریان داشته باشد و برای موفقیت در این زمینه علاوه بر ساخت مسجد و خانه عالم، لازم است برنامه راهبردی و منسجم تدوین شود.
این مرجع تقلید همچنین گفت: گاهی اوقات 2 گروه نادان و یا مغرض، علیه اسلام و علمای دین سم پاشی می کنند، این درحالی است که علمای دین در برخی روزها تا 12 ساعت کار و به مسائل و نامه های مردم رسیدگی می نمایند.
وی افزود: عده دیگری هم مغرض هستند و گروه هایی در پشت سر از آن ها حمایت می کنند؛ عده ای می گویند باید مجالس امام حسین (ع) تحریم شود، درحالی که یکی از راه های مهم معرفی اسلام و شیعه به دنیا همین مجالس است، این افراد ناآگاه خیال می کنند می توانند مجالس امام حسین (ع) را کم رنگ کرد.
آیت الله مکارم شیرازی درادامه با اشاره به ظرفیت های بسیار حوزه علمیه قم خطاب به مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده و کاری کرد تا علما و طلاب حوزه ها، تبلیغ را جزو کارهای اصلی خود بدانند.
وی گفت: بنده تا همین اواخر نیز در ایام تحصیل به فراگیر علم و درایام تعطیلی حوزه ها به تبلیغ دین می پرداختم و در این رابطه برنامه منسجمی داشتم.
وی ادامه داد: مبلغان باید علاوه بر مسائل فرهنگی در مسائل اخلاقی نیز ورود پیدا کنند و معلمان اخلاق و دین مردم باشند، مسائل اخلاقی تاثیر فراوانی درجامعه دارد که باید مورد توجه خاص سازمان تبلیغات و مبلغان آن قرار گیرد و در این راستا از ظرفیت رسانه ها نیز استفاده شود.
این مرجع تقلید همچنین با اشاره به معایب و مزایای فضای مجازی نیز گفت:باید از این فضا برای معرفی دین و تبلیغ آن به نحو احسن استفاده کرد تا از آسیب هایش جلوگیری گردد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود به وجود مشکل های اقتصادی نیز اشاره کرد و افزود: وظیفه ماست که این مسائل و مشکل های مردم را مرتب به گوش مسئولان برسانیم.
حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جریان سفر به قم با شماری از مراجع تقلید و تولیت آستان حضرت معصومه(س) دیدار و گفت و گو کرد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.