سعید آمده روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برگزاری رقابت های فیزیک قهرمانی کشور درسال 95به میزبانی قم افزود: برگزاری این مسابقات که با استقبال خوب ورزشکاران این استان مواجه شد، ظرفیت های قم در این رشته ورزشی فیزیک را نشان داد.
وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات موجب گرایش جوانان استان به رشته بدنسازی می شود، ادامه داد: فعالیت حدود 140 باشگاه بدنسازی و تربیت بدنی در استان که برخی دارای تجهیزات مدرن و روز دنیا هستند و همچنین ورزشکاران علاقه مند به فعالیت دراین رشته، با برنامه ریزی انجام شده، امیدواریم تا چهار سال آینده قم به سرآمد فیزیک قهرمانی کشور تبدیل شود.
رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم با اشاره به تلاش برای کسب میزبانی دائمی مسابقات قهرمانی فیزیک کشور در این استان اظهار داشت: وجود برخی انحصارها و علاقه مندی استان های مختلف برای برگزاری میزبانی مسابقات قهرمانی بدنسازی کسب میزبانی این مسابقات را دشوار کرده است.
آمده با اشاره به تفاوت های سه سبک پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک در رشته بدنسازی گفت: دسته بندی مسابقات فیزیک بر اساس قد، بادی کلاسیک بر اساس قد و وزن و پروش اندام(بادی بیلدینگ) تنها بر اساس وزن صورت می گیرد.

** حضور در مسابقات قویترین مردان ایران هدفگذاری شده است
رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم با اشاره به برگزاری مسابقات تلویزیونی قویترین مردان ایران گفت: حضور ورزشکاران قم در این مسابقات می تواند موجب انگیزه به جوانان استان برای فعالیت ورزشی در این رشته نماید که بر این اساس برنامه ریزی برای حضور 2 ورزشکار در مسابقات نهایی این رقابت ها صوت گرفته است.
آمده اظهار داشت: رکوردها و مراحل این مسابقات استخراج و برخی ورزشکاران متناسب با این مسابقه در حال تمرین و آماده سازی و رسیدن به رکوردهای این مسابقه تلویزیونی هستند.
وی با بیان اینکه ورزشکاران حاضر در مرحله نهایی این مسابقات باید موفق به کسب رکوردهای ورودی این مسابقات شوند ادامه داد: تاکنون ورزشکاری از قم موفق به حضور در مسابقات نهایی این رقابت ها نشده است.
رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم با اشاره به برگزاری مسابقات قویترین مردان ایران در مردادماه سال گذشته در بخش خلجستان قم گفت: این مسابقه با نام جام یادواره شهدای مدافع حرم با حضور بیش از 110 ورزشکار از سراسر کشور در سه وزن منفی95کیلوگرم، منفی 105کیلوگرم و مثبت 105کیلوگرم برگزار و پس از 2 روز مسابقه با معرفی نفرات برتر در قم به کار خود پایان داد.
بخش خلجستان یکی از بخش های پنج گانه استان قم با مرکز شهر قم 75 کیلومتر فاصله دارد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.