به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی عصر سه شنبه در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم افزود: کسانی که با شعار بی اعتنایی به دنیا و تظاهر به فقر و ساده زیستی، از مسائل سیاسی و اجتماعی غافل شده اند و خود را از سختی های این مسیر رها کرده اند، دچار افراط و تفریط شده اند.
وی با اشاره به تصور برخی که روحانیت را فقط یک شغل آبرودار می دانند و سقف پرواز خود را محدود کرده اند، اظهار داشت: اگر طلبه ای با این تصور به حوزه علمیه آمده باشد، با وجود این که در مسیر خوبی گام نهاده اما به زودی پشیمان خواهند شد زیرا پروردگار متعال مراتب بسیار بهتر و بالاتری برای انسان متصور است.
وی با بیان این که خداوند ظرفیت های عظیمی در انسان ها نهاده است که می توانند به بالاترین مراتب فضل و کمال که خارج از تصور است دست یابند، تصریح کرد: هرکدام از ما در هر حدی که هستیم می توانیم تصمیم بگیریم که پرواز کنیم و به اوج برسیم و کلید آن تلاش و همت است.
آیت الله مصباح یزدی با بیان این که اولین شرط برای رسیدن به اوج ایمان و اخلاق، شناخت و آگاهی است، اظهار داشت: در درس های معمول حوزه های علمیه، این شناخت و آگاهی به دست نمی آید، بلکه همواره باید ابدیت جهان آخرت را به یاد بیاوریم تا ما را به سعادت ابدی متصل کرده و از بند مسائل زودگذر دنیوی رها کند.
وی با اشاره به این که طلاب و فضلای امروز حوزه های علمیه که با عشق و علاقه وارد حوزه می شوند، از برکات و ثمره های انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: امروز طلبه های جوان باید عقل و وجدان خود را به کار گرفته و با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و مجاهدت بی وقفه در تمامی عرصه های علمی و اجتماعی، به بالاترین درجه ها و فضیلت ها دست پیدا کنند.
در حال حاضر یک هزار و 474 تن از طلاب و فضلای حوزه های علمیه در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مشغول به تحصیل بوده و بیش از چهار هزار تن نیز از این موسسه آموزشی فارغ التحصیل شده اند.
موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از سال 1372 تاسیس شده است. این مجموعه آموزشی از طلاب حایز شرایط به صورت داوطلب سنجش به عمل آورده و کسانی که شرایط شرکت در رشته های این موسسه را داشته باشند به عنوان دانش پژوه مشغول به تحصیل می‌شوند.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.