به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجید خالقی پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 99 درصد این طلبه ها در دوره بلند مدت و یک درصد در دوره های کوتاه مدت و مجازی مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی افزود: در حال حاضر 50 هزار طلبه از مراکز جامعه المصطفی فارغ التحصیل، و در کشورهای خویش مشغول به فعالیت های علمی و فرهنگی شده اند.
وی با اشاره به این که امسال همزمان با سال تحصیلی جدید یک هزار و 300 طلبه وارد مراکز جامه المصطفی می شوند گفت: شعار سال تحصیلی امسال، «آموزش اثر بخش» است تا بر اساس آن شخصیت های برجسته علمی و معرفتی تربیت شوند.
خالقی پور اضافه کرد: سه هزار و50 استاد و عضو هیات علمی در مراکز جامعه المصطفی مشغول به تدریس هستند.
وی با بیان این که 500 مرکز به صورت مستقیم و غیر مستقیم در داخل و خارج از کشور زیر نظر جامعه المصطفی فعالیت دارد، گف: د راین مراکز آموزش ها به صورت حضوری، غیرحضوری و مجازی ارائه می شود.
خالقی پور تاکید کرد: در سال جدید از بین 170 رشته تحصیلی حدود 140 رشته دارای طلبه است، ضمن این که در طرح تحول نظام آموزشی 400 رشته در 6 حوزه دانشی از جمله فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، علوم انسانی، ادبیات و فرهنگ شناسی، تاریخ و تمدن اسلامی تعریف شده که به زودی اجرایی می شود.
وی گفت: در حال حاضر 6 هزار پایان نامه و رساله توسط طلبه ها دفاع و یک هزار کتاب و اثر توسط مراکز جامعه المصطفی تدوین و تالیف شده ست.
وی از برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی در روز چهارشنبه چهارم مهرماه جاری در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم خبر داد و گفت: در این آیین آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید سخنرانی می کند.
معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: در این آیین ضمن تقدیر از طلبه های برتر، نمایشگاهی از تالیف ها و دستاوردهای مراکز جامعه المصطفی نیز برپا می شود.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.