عباس حیدرزاده روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، نداشتن ابزار قانونی را از جمله موانع برخورد با موسسه های و افراد غیرمجاز درحوزه مداحی دانست و افزود: اگر کانون مداحان درکشور قدرت اجرایی داشته باشد که این افراد متخلف را تذکر و در صورت لزوم، مجوز فعالیت آنها را لغو کرده و به محاکم قضایی معرفی کند، بسیاری از ناهنجاری های مداحی جلوگیری می شود.
وی با بیان اینکه هدف این کانون، سازماندهی و آموزش مداحان و جلوگیری از برخی ناهنجاری ها در عرصه مداحی است، ادامه داد: به واسطه برگزاری برنامه های آموزش عمومی در قم، جلوی بسیاری از انحرافات و فعالیت های غیرمجاز گرفته شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه تمام تلاش این کانون در سال های گذشته ارتقای سطح علمی، عقیدتی و اخلاقی مداحان به ویژه جوانان بوده است گفت: ازسال گذشته تاکنون 6 دوره آموزشی برای مداحان در این استان برگزار شده که در این دوره ها ارتقای سطح مهارتی و فنی و نیز ارتقای اعتقادی و اخلاقی مورد توجه قرار گرفته است.
حیدرزاده ، قم را از جمله استان های فعال در زمینه آموزش مداحی دانست و افزود: به صورت هفتگی بیش از 50 جلسه آموزش مداحی در سطح شهر به صورت سنتی برگزار می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های قم در مداحی و شعر آئینی در کشور گفت: شعر آئینی این استان سرآمد کشور است و شعرای قم چهره های ملی شعر آئینی هستند.
وی با بیان اینکه مداحان قم جزو بهترین های مداحی در کشور هستند اظهار داشت: قم هم از نظر تعداد مداح به نسبت جمعیت و هم از نظر تعداد مداح ملی در کشور سرآمد است.
کانون شاعران و مداحان استان قم که از سال 84 تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرده است 1700 عضو دارد که از این تعداد1200 تن آقا و 500 تن خانم هستند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.