به گزارش ایرنا، اکبر میرشکار شنبه شب درسومین جلسه شورای آموزش و پرورش قم در سال جاری، افزود: سال گذشته 13 میلیارد ریال در جشن عاطفه ها جمع آوری شد، در حالی که مردم قم تا 15 شهریورماه جاری، حدود 30 میلیارد ریال در این جشن کمک نموده اند.
وی اضافه کرد: چهار هزار تَن از دانش آموزان بی بضاعت تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) قم هستند که در آستانه سال تحصیلی 2 میلیون ریال به حساب دانش آموزان پایه اول تا ششم و 2 میلیون و 500 هزار ریال به حساب دانش آموزان هفتم تا دوازدهم نیز واریز شده است.
وی ادامه داد: همچنین یک هزار بسته آموزشی، کیف، لوازم التحریر و 20 هزار دفتر بین دانش آموزان روستایی توزیع شده است.
میرشکار خاطرنشان کرد: در مرحله دوم جشن عاطفه ها که 15 مهرماه با همکاری آموزش و پرورش برگزار می شود، تمام مبالغی که در مدارس جمع می شود، در اختیار مدیر مدرسه است تا بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع نماید.
وی افزود: استان قم از نظر رشد میزان کمک های مردمی در جشن عاطفه ها، رتبه نخست را کسب نمود.
جشن عاطفه ها پانزدهم شهریورماه در 30 پایگاه ثابت و سیار موجود در نقاط مختلف استان برگزار شد و مرحله دوم آن، یازدهم مهرماه با حضور دانش آموزان در مدارس ترتیب می یابد.
درحال حاضر 20 هزار و 703 خانوار معادل 2.7 درصد جمعیت استان قم زیر پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد، 15 هزار و 60 خانوار معادل 1.9درصد جمعیت قم معیشت بگیر بوده و سایر خانوارها نیز از خدمات تک یا چند خدمتی امداد مثل درمان، فرهنگی و اشتغال بهره مند می شوند.
96 درصد از خانواده های زیر پوشش ساکن شهر و چهار درصد ساکن روستا هستند؛ تعداد خانواده های زن سرپرست خانوار 14 هزار و 106 خانوار، یک هزار و 824 یتیم، چهار هزار دانش آموز و 684 دانشجو زیر پوشش این نهاد هستند.
سال گذشته یک هزار و 270 میلیارد ریال برای 20 هزار و 703 خانواده زیر پوشش کمیته امداد در قم هزینه شده است که از این مبلغ، 900 میلیارد ریال کمک بلاعوض از جمله مستمری و 370 میلیارد ریال نیز تسهیلات قرض الحسنه بوده است.
بیش از 11 هزار سالمند و بیش از 2 هزار بیمار صعب العلاج، خاص و زمین گیر زیر پوشش کمیته امداد قم قرار دارند.
میزان درآمد سال 96 این نهاد 382 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال 95، 21 درصد رشد داشته است.
در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش قم در سال جاری، مسائلی از جمله پروژه مهر شامل ساماندهی نیروی انسانی، نواختن زنگ مهر و مقاومت، گزارش لباس دانش آموزی و سرویس مدارس، هماهنگی نیروی انتظامی در ایاب و ذهاب دانش آموزان، آماده سازی معابر ورودی و داخل محوطه مدارس توسط شهرداری بررسی و تصمیم گیری شد.
در سال تحصیلی جدید، حدود 255 هزار دانش آموز در مدارس مشغول به تحصیل می شوند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.