در پیام سید مهدی صادقی که نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: نام هفته دفاع مقدس، یادآور درخشان ترین و ماندگارترین صفحات تاریخ زرین این سرزمین و تجلی زیباترین صحنه های ایثار، فداکاری و جانفشانی در راه خداست که ملتی بزرگ با الهام از آرمان ظلم ستیزی مکتب تشیع و الگو گرفتن از درس های قیام عاشورا خالق آن شد.
پیام حاکی است: حماسه ای عظیم و پرافتخار که 38 سال پیش در چنین روزهایی و در پرتو ایمان، توکل، ایستادگی و مقاومت سرافرازانه مردان و زنان خدایی این مرز و بوم به دست آمد.
پیام ادامه یافته است: ایثار، یکدلی و اتحاد ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، دستاوردهای ارزشمندی را به همراه داشت و موجب شد تا حتی یک وجب از خاک مقدس کشور بدست دشمنان نیفتد و امروز نیز که دشمنی ها علیه نظام اسلامی به اوج خود رسیده است الگو قرار دادن فرهنگ ایثار و مقاومت و تجارب درس آموز آن حماسه عظیم می تواند برطرف کننده موانع و مشکلات باشد.
در این پیام اضافه شده است: از این رو ملت بزرگ ایران تلاش برای عزت، سربلندی و اقتدار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور و سر تعظیم و تسلیم فرود نیاوردن در مقابل دشمن، از خود گذشتگی، حفظ وحدت کلمه و هوشیاری را وظیفه مهم خود دانسته و برای عبور سرافرازانه از این مقطع دشوار و تعیین کننده از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد داشت.
استاندار قم در این پیام تصریح کرده است: در سی و هشتمین سالگرد دوران حماسه و مقاومت و تقارن آن با ایام حزن و عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، یاد و خاطره شهدا، ایثارگران، رزمندگان و یادگاران دوران ایثار و حماسه به ویژه 6 هزار شهید سرافراز استان قم را گرامی داشته، توفیقات روزافزون همگان را در راه حفظ و صیانت از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس و پیمودن راه شهدای والامقام در پرتو آرمان های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی از درگاه ایزد منان مسالت دارم.
31 شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران در سال 59 است که تا 6 مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.