رمضان بیگی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: این تجهیزات با اولویت مدارس محروم و کم برخوردار در قالب کارناوال تسهیلات ورزشی پویایی، سلامتی و نشاط میان مدارس توزیع شد.
وی اضافه کرد: تجهیزات توزیعی با کمک معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تهیه شد و بخشی از تجهیزات نیز از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهیه شده است.
وی ادامه داد: درتامین تجهیزات سخت افزاری ورزشی مشکلی در مدارس استان نیست و هر سال بودجه ای به این امر اختصاص داده می شود.
رمضان بیگی با بیان این که تاکنون 100 سالن ورزشی در مدارس قم احداث شده است، بیان کرد: در حال حاضر حدود یک هشتم مدارس استان قم دارای سالن ورزشی است و با توجه به این که برخی مدارس به دلیل همجواری می توانند از یک فضای مشترک استفاده نمایند، ساخت 100 سالن ورزشی می تواند تا حدودی نیازها را در این عرصه تامین کند.
وی گفت: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی برای هر دانش آموز در قم حدود 40 سانتی مترمربع است که باید به یک مترمربع افزایش یابد تا به نقطه مطلوب برسیم.
وی خاطرنشان کرد: سال 1376 فقط سه سالن سرپوشیده ورزشی در مدارس استان قم وجود داشت، ولی در چند سال اخیر جهشی در ساخت فضاهای ورزشی به وجود آمده که البته کافی نیست.
رمضان بیگی با بیان این که کلاس درس تربیت بدنی، حیاط مدرسه است، بیان کرد: در مدارسی که جدید احداث می شود، به شرطی که مدرسه 10 کلاس درس و فضای کافی برای حیاط داشته باشد، باید سالن ورزشی نیر احداث شود که این امر به بهبود سرانه ورزشی کمک می کند.
وی افزود: آسفالت زمین و موانعی که در حیاط مدارس وجود دارد، مانع برگزاری کلاس تربیت بدنی مطلوب است که در این راستا احداث سالن های ورزشی برای مدارس قدیمی که دارای فضای کافی در حیاط باشد نیز به شرط وجود اعتبارات، در دستور کار آموزش و پرورش می باشد.
وی گفت: در 2 سال گذشته ساخت فضاهای روباز ورزشی مثل زمین چمن مصنوعی به دلیل هزینه پایین و زمان کم در احداث، در دستور کار قرار گرفته است، در حالی که ساخت سالن ورزشی علاوه بر هزینه بالا، مساحت حیاط مدرسه را نیز کوچک تر می کند.
به گفته معاون آموزش و پرورش قم، امسال 12 فضای ورزشی نیمه کاره در دست ساخت است که در صورت به اتمام رسیدن بخشی از کمبود فضای ورزشی جبران می شود.
وی در ادامه با بیان این که همه دانش آموزان 2 ساعت در هفته درس تربیت بدنی دارند، بیان کرد: از نظر نیروی انسانی تعداد نیروهای درس تربیت بدنی در استان جوابگوی نیاز نیست، ولی ساماندهی به گونه ای است که همه پایه های تحصیلی درس تربیت بدنی را بگذرانند.
وی افزود: معلمان پایه اول تا سوم ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه 40 ساعت دوره ضمن خدمت را گذرانده اند تا حداقل های درس تربیت بدنی از جمله مهارت ها و الزامات را بیاموزند و برای سایر پایه های تحصیلی نیز معلم متخصص درس تربیت بدنی به کار گرفته می شود.
رمضان بیگی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 520 نیروی متخصص درس تربیت بدنی در استان قم فعال هستند و نیاز به 70 نیروی متخصص دیگر است تا تمام پایه های تحصیلی زیر پوشش آموزش دبیران تربیت بدنی قرار گیرد.
در سال تحصیلی جدید، حدود250 هزار دانش آموز در مدارس مشغول به تحصیل می شوند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.