محسن پورگلیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مدارس که شامل 76 کلاس می باشد و با اعتبار 245 میلیارد ریال ساخته شده است، بخش عمده ای از آن مردمی و مشارکتی و بخشی نیز دولتی می باشد.

وی اضافه کرد: هنرستان کاردانش مرصاد واقع در منطقه محروم قلعه کامکار با حدود 6 هزار مترمربع زیربنا و شامل کارگاه ها و فضاهای آموزشی از شاخص ترین این طرح ها می باشد که مهرماه سالجاری به بهره برداری می رسد.
به گفته وی، سالن ورزشی مدرسه درمان یاب در منطقه نیروگاه، مدرسه کودکان استثنایی جسمی و حرکتی حاجیه خانم کازرونیان، سالن ورزشی تربیت اسلامی، کارگاه هنرستان شهید چمران، زمین چمن کانون مریم، استخر شنای شهرک قدس، کانون فرهنگی هنری محرابی، هنرستان کاردانش مرصاد، مدرسه خیری روستای طایقان، مدرسه خیری روستای حاجی آباد آقا، مدرسه خیری زیرک، مدرسه خیری روستای سیرو، مدرسه خیری شریف پردیسان و مدرسه سه کلاسه روستای قمرود طرح هایی است که مهرماه امسال به بهره برداری می رسد.
پورگلیان خاطرنشان کرد: مدرسه شریف در منطقه پردیسان قم در مراحل پایانی احداث است و امیدواریم امکان برگزاری کلاس های درس در اول مهرماه فراهم شود.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی گفت: مدرسه صدوق از جمله مدارسی است که نیاز به تعمیرات اساسی داشته، ولی تعمیر آن به دلیل مشکلات اعتباری و عدم تخصیص منابع مالی و همچنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی به تاخیر افتاد.
وی افزود: پیمانکار این مدرسه با تمام توان در حال کار است و بخش عمده ای از تعمیرات آن هفته جاری به پایان می رسد تا برای شروع سال تحصیلی آماده شود و باقی مانده کار نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام می شود.
در سال تحصیلی گذشته 657 ساختمان آموزشی با 6 هزار و 200 کلاس درس شامل 507 مدرسه شهری با پنج هزار و 600 کلاس و 150 مدرسه روستایی با 600 کلاس در استان قم فعال بود.

* معاون اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم نیز گفت: برای سال تحصیلی جاری احداث 34 فضای آموزشی در دست اجراست که از این تعداد 18 فضا مدرسه و 16 فضا نیز کانون، استخر و سالن ورزشی است.
احمدرضا اجتهادی افزود: اعتبار تخصیص یافته در سال مالی 96 برای تعمیر مدارس 25 میلیارد ریال بوده ، ولی در سال جاری تاکنون هیچ اعتباری تخصیص نیافته است.
وی با بیان این که خیران کمک زیادی در مرتفع نمودن مشکلات فضاهای آموزشی استان نموده اند ، اضافه کرد: افزایش قمیت مصالح ساختمانی و بدعهدی شرکت های فروش در تحویل به موقع اجناس از جمله دلایلی است که باعث به تاخیر افتادن تعمیر بعضی مدارس شده است.

* معاون پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس قم نیز گفت: در سال تحصیلی جاری تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی، اداری، کلاسی و کامپیوتری برای 16 مدرسه خریداری شده است.
علیرضا مسگر افزود: 17 میلیارد ریال در سال گذشته و امسال برای خرید این تجهیزات اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات برای مدارس جدیدالاحداث بر عهده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز و برای سایر مدارس بر عهده اداره کل آموزشی و پرورش است.
در سال تحصیلی جدید، حدود250 هزار دانش آموز در مدارس مشغول به تحصیل می شوند.
/2085/ 6133/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.