به گزارش ایرنا، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در این مراسم با اشاره به فلسفه قیام و نهضت حسینی تفکیک حق از باطل را مهمترین انگیزه امام حسین(ع) از مبارزه و نبرد با حکومت فاسد بنی امیه عنوان کرد و اظهار داشت: اگر حادثه عظیم عاشورا به وقوع نمی پیوست، کار تشخیص حق از باطل بسیار سخت و دشوار بود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری با اشاره به اینکه سید و سالار شهیدان حق را آشکار کرد، افزود: وقتی انسان به معرفت و شناخت سیدالشهدا برسد،‌ در حالی که تاکنون در وادی ظلمات قرار داشته، حرکت او در مسیری که امام حسین(ع) پیموده آغاز می شود، و باید با ثبات قدم گام بردارد تا دنیای او دچار تحول و دگرگونی شود.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر کسی با سیدالشهدا همراه شد از عالم دنیا که عالم کفر و فرعونیت و شیطان هاست، جدا می شود و به عالم آخرت و محیط ولایت امام و به مقام رضوان و خشنودی خداوند می رسد.
شهر مقدس قم درسالروز شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفای آن حضرت، غرق در سوگ و ماتم است و جمع کثیری از شیعیان و محبان اهل بیت در قالب دسته ها و هیات های مذهبی با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان، مساجد، حسینیه ها، تکایا و بیوت علما و مراجع تقلید برای غربت و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت اشک ماتم می ریزند.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.