به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور آیت الله امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از مسئولان کشوری و استانی ترتیب یافت، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، به نقش بسیار مهم، حساس و تاثیرگذار قیام خونین عاشورا در حفظ و تداوم مکتب تعالی بخش اسلام اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری افزود: اگر حماسه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) در محرم سال 61 هجری قمری شکل نمی گرفت، امروز هیچ مسلمانی در جهان وجود نداشت.
وی اضافه کرد: عبور از دنیا و سختی های آن و پیدایش جامعه موحدان و ورود به وادی توحید و اخلاص و بندگی خدا جز با حرکت در مسیر عاشورا ممکن نیست.
استاد حوزه علمیه قم گفت: انسان با تاسی به فرهنگ ناب عاشورا از قید و بند دنیا جدا شده و به همراهی امام و ولی خدا می رسد و بواسطه قرار گرفتن در کنار معصوم
مقام الهی را سیر می کند.
میرباقری، دوری از تعلق های دنیوی را محصول ولایت پذیری اهل بیت(ع) دانست و گفت: راه امام حسین(ع) برای جبهه موحدان، معرفت و فهم و بصیرت و همچنین موضع گیری در برابر کفار و لعن و نفرین کردن و برائت، قتال و درگیری و صف کشیدن در برابر آنها و در نتیجه سیر در وادی توحید را به همراه دارد.
قم در سالروز تاسوعای حسینی(ع) غرق در سوگ و ماتم است و جمع کثیری از شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در قالب دسته ها و هیات های مذهبی با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس بویژه حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان، مساجد، حسینیه ها، تکایا و بیوت علما و مراجع تقلید برای غربت و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت اشک ماتم می ریزند.
7403/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.