سید موسی حسینی کاشانی عصر سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، بااشاره به جلسه هماهنگی برنامه های دفاع مقدس قم اظهار داشت: کمیته فرهنگی ستاد گرامیداشت دفاع مقدس در قم با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به تقارن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با هفته دفاع مقدس، به منظور ایجاد پیوند بین این دو حادثه عظیم برنامه های متنوعی را ترتیب داده است.
وی یادآور شد: رونمایی از 10 عنوان کتاب،نرم افزار شهید بنیادی و اجرای 24 محفل ادبی و 12 محفل خاطره گویی را از شاخص ترین برنامه های این هفته به شمار می رود.
وی مشارکت همه دستگاه های فرهنگی به منظور داشتن همگرایی و تعامل بیشتر را نیز مهمترین اصل برای اجرا کردن برنامه های این هفته دانست و گفت: چون سیما و منظر شهری باید متناسب با این هفته شکل بگیرد، بیشترین تلاش ها و خلاقیت ها برای برقراری رابطه میان محرم و دفاع مقدس به کار گرفته شده است.
حسینی کاشانی در ادامه برگزاری شب شعر و خاطره گویی با رویکرد مدافعان حرم را از جمله برنامه های فرهنگی ادبی پیش بینی شده توسط کمیته مذکور عنوان کرد و گفت: غبارروبی گلزارهای شهیدان و دیدار و سرکشی از خانواده این بزرگان نیز در این راستا در دستور کار قرار دارد.
وی همچنین بااشاره به برپایی نمایشگاه یادیاران در نزدیکی کوه خضر نبی و محدوده شهرک قدس و مسجد مقدس جمکران گفت: در این نمایشگاه که از سی و یکم شهریور تا ششم مهرماه برگزار خواهد شد، هر شب از طریق سینما سیار مستقر، فیلم تنگه ابوقریب که حماسه آفرینی های لشکر محمد رسول الله در روزهای پایانی جنگ را روایت می کند، اکران خواهد شد.
حسینی کاشانی با اشاره به اجرای زنده سرود و برنامه خوشنویسی توسط هنرمندان در نمایشگاه یاد شده و اینکه فعالیت های هنری با موضول دفاع مقدس فقط منحصر به این هفته نیست، یادآور شد: در آخرین جشنواره تئاتر استان از پنج اثر برتر سه اثر با موضوع دفاع مقدس بود، که دو مورد آن به جشنواره سراسری فیلم فجر معرفی شد.
وی با اشاره به انجام مسابقه کتابخوانی توسط نهاد کتابخانه های عمومی استان در هفته دفاع مقدس افزود: از سوی تولیت های آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و همچنین صدا و سیما نیز در این هفته برنامه های رادیویی و تلویزیونی خاصی ارایه خواهد شد.
سی و یکم شهریور تا ششم مهرماه و همزمان با سالروز تهاجم نظامی رژیم بعث عراق به کشور در سال 1359 به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.