به گزارش ایرنا، محسن بهشتی روز دوشنبه در هفتمین کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی در سال جاری، افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و افزایش نرخ ارز، تاخیر در صدور مجوزهای سرمایه گذاری باعث افزایش هزینه طرح ها در بخش های مختلف شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر برخی سرمایه گذاران مدعی هستند به دلیل نوسانات اقتصادی، منابعی که برای طرح های سرمایه گذاری ذخیره کرده بودند، جوابگوی اجرای طرح های آن ها نخواهد بود.
وی بر تسهیل در امور ارباب رجوع ها تاکید و اضافه کرد: اگر حمایت های لازم از سرمایه گذار صورت گیرد و سرمایه گذار درگیر طولانی شدن فرآیندهایی از جمله اخذ مجوز نشود، صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه دستگاه ها و سرمایه گذار صورت می گیرد.
بهشتی گفت: برخی دستگاه ها نظارت کافی بر طرح های حوزه کاری خود ندارند.
بهشتی افزود: دستگاه های اجرایی باید پیش از اعطای مجوز به سرمایه گذاران بخش های مختلف، تمام جوانب کار را بسنجند و با بررسی ضوابط و در نظر گرفتن نقاط ضعف احتمالی اقدام به صدور یا عدم صدور مجوز نمایند.
وی در ادامه گفت: به دلیل حساسیت موضوع مرغداری ها، دامپزشکی باید نسبت به صدور مجوز یا اختصاص زمین برای مرغداری ها اظهارنظر کارشناسی نماید تا از تراکم جمعیت مرغداری ها در یک نقطه جلوگیری شود و روند کار حساب شده باشد.
وی در عین حال افزود: مشکل کمبود مرغداری در استان نداریم و دستگاه های اجرایی آگاه باشند واگذاری زمین دولتی به مرغداران موجب صحه گذاشتن بر موجودیت مرغداری و توسعه آن می شود.
معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در جریان بودن طرح های متعدد احداث نیروگاه های خورشیدی، گفت: صدور مجوز برای نیروگاه های خورشیدی تا زمانی که ظرفیت استان اشباع شود اشتباه است و باید صدور مجوز را تا یک سال متوقف نمود.
وی افزود: از سوی دیگر باید در طرح های نیروگاهی که به مرحله اجرایی نرسیده است، بازنگری نمود تا ایرادهای احتمالی رفع شود و طرح های آینده با این مشکلات مواجه نشود.

** مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت نیروگاه های خورشیدی، گفت: در حال حاضر از ظرفیت نیروگاه های خورشیدی قم 1.5 مگاوات برق در حال بهره برداری است و نیروگاه هایی با ظرفیت 12 مگاوات نیز در حال ساخت می باشد.
مهدی آهنین پنجه افزود: پروانه راه اندازی نیروگاه های خورشیدی با توان تولید 290 مگاوات صادر شده و سرمایه گذاری و راه اندازی نیروگاه هایی با ظرفیت 770 مگاوات نیز در حال پیگیری است.
تاکنون مجوز راه اندازی 24 نیروگاه خورشیدی در استان قم صادر شده است که یکی از نیروگاه ها وارد مدار سراسری شده و 2 نیروگاه با پیشرفت 60 تا 70 درصد در حال ساخت است و راه اندازی سایر نیروگاه ها نیز در حال پیگیری است.
در این جلسه طرح هایی از جمله درخواست احداث کارگاه تراشکاری در اراضی جاده کاشان به مساحت چهار هزار و 500 مترمربع، درخواست احداث نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی به مساحت 20 هکتار در آزادراه قم - تهران، درخواست احداث مرغداری به مساحت پنج هزار و 670 مترمربع در اراضی روستای مهرزمین در بخش خلجستان، درخواست برای احداث نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی به مساحت 160 هزار و 97 مترمربع، درخواست اداره کل راه و شهرسازی برای تعیین کاربری درمانی و گردشگری به مساحت 15 هزار مترمربع در انتهای شهرک قدس و ابتدای حریم شهر، درخواست برای احداث دامداری گوسفند داشتی در اراضی روستای گیو و احداث واحد پرورش شترمرغ به مساحت چهار و نیم هکتار حوالی نیزار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.