به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ صیاد درویشی روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به حضور میلیونی زائران و عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در شهر مقدس قم، اظهارداشت: پلیس اقدام های بسیاری خوبی در حوزه تامین نظم و امنیت آیین های ایام محرم در سطح استان با همکاری سایر نهادهای فراسازمانی مانند هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و شهرداری تدارک دیده است.
وی گفت: تاکنون تمامی آیین های عزاداری پوشش انتظامی و ترافیکی مناسبی داده شده و برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) نیز اقدام های خوبی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفته است.
جانشین فرمانده انتظامی استان قم افزود: در حوزه ترافیکی از ساعت 24 شب تاسوعا تا ساعت 24 روز عاشورا، در تمامی محورهای متصل به حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برای تسهیل و روان سازی حرکت هیات ها محدودیت ترافیکی اعمال می شود.
درویشی گفت: امسال با توجه به تمهیدات شهرداری، 2 مسیر مجزا در چهارراه بازار تدارک دیده شده که همه هیات ها از بخش یک از مسیر تقاطع عمار یاسر و از بخش 2 از مسیر میدان مطهری به سمت چهار راه بازار و در نهایت به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف خواهند شد.
وی ضمن تاکید بر پوشش امنیت انتظامی و ترافیکی حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در روزهای تاسوعا و عاشورا از هموطنان خواست، به محدودیت های ترافیکی اعلام شده از سوی پلیس راهور استان توجه داشته تا به دلیل روان سازی و اعمال محدودیت های ترافیکی، شاهد انتقال خودروهای در مسیر عزاداری به پارکینگ نباشیم.
وی تاکید کرد: راکبان موتورسیکلت ها از معابر فرعی و کوچه ها به مسیرهای اصلی و مسیر آمد و شد هیات ها خودداری کنند و در حوزه انتظامی نیز حتماً باید هماهنگی و تعامل بین هیات ها با پلیس یاران محرم و عوامل انتظامی مستقر در مسیر صورت گرفته تا شاهد نظم بخشی خوبی در حرکت دسته های عزاداری باشیم.
درویشی با اشاره به این که قرارگاه فرماندهی انتظامی در چهار راه شهدا و در مقر پلیس راهور دایر شده و تمامی اقدام های انتظامی و ترافیکی هدایت خواهد شد، گفت: اگر در تمامی مسیرها مشکلی وجود داشت شهروندان می توانند به عوامل مسقر در مسیرها مراجعه کنند و موارد پیگیری خواهد شد.
روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی، شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.