مرتضی سخایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که تیم بسکتبال قم از سطح آمادگی خوبی برخوردار بود و لیاقت صعود به رده A مسابقات قهرمانی جوانان کشور را داشت افزود: این تیم جمعه شب با نتیجه 67 به 77، نتیجه مسابقه رده بندی را به تیم کرمان واگذار کرد و از بین 9 استان شرکت کننده در این مسابقات به مقام چهارم دست یافت.
وی ادامه داد: پیش از این مسابقات قهرمانی کشوری در هشت منطقه برگزار می شد و تیم های اول و دوم هر منطقه به مسابقات بالاتر راه یافته و در نهایت قهرمان کشور مشخص می شد که به دلیل هم گروهی قم با قطب های مهم بسکتبال کشور، این استان هیچگاه موفق به صعود از گروه خود نشده است.
رئیس هیات بسکتبال قم افزود: این شیوه برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان مورد اعتراض استان های مختلف قرار گرفت و از سال گذشته شیوه برگزاری این مسابقات به سه رده A ، B و C تقسیم و مسابقات با حضور 10 استان در هر رده برگزار شد که از هر رده 2 تیم به رده بالا صعود می کنند.
سخایی اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تیم جوانان استان قم در مسابقات قهرمانی کشور با قهرمانی در رده C موفق به صعود به رده B مسابقات شد که در صورت کسب مقام اول و یا دوم این مسابقات، برای نخستین بار با صعود به رده A در جمع قطب های اصلی بسکتبال کشور قرار می گرفت.
وی با بیان این که بلندقامتان بسکتبال استان از نظر کیفی دارای ظرفیت های خوبی هستند، گفت: برای حضور قوی در مسابقات سال آینده قهرمانی کشور از امروز برنامه ریزی کرده و با برپایی مسابقات لیگ استانی و شناسایی ورزشکاران مستعد، با تیمی تقویت شده در مسابقات سال آینده حضور خواهیم یافت.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.