به گزارش روز جمعه ایرنا، محمد احمدی جبلی درجلسه شورای اداری بخش جعفرآباد قم افزود: از این تعداد روستا 22 مورد در قالب مجتمع شهید علیمحمدی و با سه حلقه چاه، و آب پنج روستای دیگر نیز به صورت تک روستایی تحت پوشش قرار دارند.
وی همچنین مجموع تولید آب از سه حلقه چاه آب موجود در بخش را 67 لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: در سال 96 در بخش جعفرآباد یک میلیون و 900 هزار مترمکعب آب تولید شد، که یک میلیون و 50 متر آب فروخته شده و 850هزار مترمکعب نیز آب بدون درآمد بوده، که مصرف بیش از حد آب در محل هایی مانند مدارس و مساجد از جمله علل آن است.
وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در بخش جعفرآباد نسبت به کل استان بالا است، گفت: در حالی که سرانه مصرف استاندارد حدود 120 لیتر بر ثانیه است، سرانه مصرف آب در این بخش به دلایل مختلف که مهمترین آن وجود مرکز دامپروری است 340 لیتر برثانیه است.
مدیرعامل آبفار قم افزود: از آنجا که دراین بخش متکی به مجتمع آبرسانی 22 روستا هستیم، این اتکا باعث می شود، در صورت خارج شدن یکی از چاه ها از رده، مشکلاتی را به همراه داشته باشد‌.
وی با اشاره به احتمال وقوع حوادثی مانند ریزش چاه و ضرورت حفر یک چاه جدید، آن را از مطالبه های خود از شورای اداری بخش دانست و گفت: از آب انتقال داده شده از سمت سد کوچری سه بخش کهک، مرکزی و سلفچگان تاحدی بهره مند شدند و پتانسیل لازم برای انتقال این آب به جعفرآباد نیز وجود دارد، و به همین منظور 10 میلیون مترمکعب آب را از شرکت سهامی آب منطقه ای درخواست کردیم، ولی هنوز تحقق پیدا نکرده است.
سد کوچری در هشت کیلومتری جنوب غرب شهرستان گلپایگان شهریورماه 1395با هدف تامین آب شرب درازمدت شهرهای دلیجان، ساوه ، قم، خوانسار، خمین، گلپایگان، محلات، نیمور، سلفچگان به طور رسمی به بهره برداری رسید.
بخش جعفرآباد در 35 کیلومتری شمال غربی قم قرارا دارد که دارای 22 هزار‌ جمعیت و 53 آبادی دارای سکنه است که 24 مورد آن از شورای اسلامی برخوردار است.
این بخش دارای 16 دهیاری و وسعت آن نیز حدود 615 کیلومتر مربع است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.