به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی روز پنجشنبه در «آیین افتتاح طرح های عمرانی اوقاف و ویژه برنامه اقتصاد مقاومتی، امامزادگان و موقوفات» در بقعه امامزاده جمال الدین قم اظهار داشت: همچنین در کشور یک هزار و 340 تن حکم تولیت بقاع متبرک را دریافت کرده اند تا با مشارکت های مردمی، این مکان های مقدس را اداره کنند.
وی افزود: وقف سرمایه های مردم است که در اختیار این سازمان قرار گرفته تا بر اساس نیت آنها وقف شود، از این رو موقوفه ها دولتی نیست.
وی بدون اشاره به مکان موقوفه ای در قم گفت: قدمت موقوفه ها در قم دیرینه است به گونه ای که قدمت یکی از موقوفه ها در این شهر به یک هزار و 200 سال پیش بر می گردد که دارای سند وقفنامه است.
محمدی تاکید کرد: بسیاری از مکان ها، مساجد، آب انبارها، ساختمان ها و سایر موارد از جمله پل آهنچی قم واقع در جوار حرم حضرت معصومه(س) موقوفه هایی است که با هدف خیررسانی به زائران و عموم جامعه صورت گرفته است.
وی همچنین یکی از اولویت های سازمان اوقاف را استفاده از توان مدیریتی واقفان برشمرد و گفت: به مدیران اوقاف در سراسر کشور نیز تذکر داده ایم تا مدیریت و اجرای برنامه ها در بقاع متبرک و موقوفه ها به مردم واگذار شود، چراکه هر جا به مردم اعتماد شده است با موفقیت روبرو شده ایم.
وی ابراز داشت: موقوفه ها و بقاع متبرک امامزادگان از جمله امانت های مردمی هستند که باید توسط خود مردم اداره شوند و خدمات فرهنگی و اجتماعی به صورت گسترده تری مورد توجه قرار گیرد.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود، مشارکت مردم در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با موضوع اقتصاد مقاومتی را یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات کشور برشمرد و گفت: اقتصاد مقاومتی تنها برای گروه های خاصی در جامعه نیست بلکه این موضوع برای تمام گروه های سیاسی و اجتماعی است و ساماندهی وضعیت حال و آینده کشور با توجه به این مساله و بهره مندی از مشارکت مردمی انجام می شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: باید سیاست گذاری ها به سمت مشارکت های مردمی در حل مسائل اقتصادی کشور سوق داده تا از این ظرفیت به نحو درست استفاده شود.
56 واحد اقامتی ارزان قیمت از محل موقوفه ها برای خدمات رسانی به زائران کریمه اهل بیت(ع)، امروز طی آیینی در قم به بهره برداری رسید.
8138 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.