به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه یکی از آسیب‌هایی که هنوز حل نشده و به آسانی نیز حل نخواهد شد،فضای مجازی امنیت را شکننده می‌کند، اظهار داشت: حرف اول در هر کشوری مسئله امنیت است، اگر امنیت نباشد اقتصاد، فرهنگ و امور اخلاقی نیز مختل می‌شود.
این مرجع تقلید بیان کرد: تضمین امنیت در گرو پایبندی مردم به اعتقادات مذهبی است، شما اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بر کارهای فرهنگی نیز متمرکز باشید و امنیت را به صورت مسائل معنوی نیز دنبال کنید زیرا تأثیر این روش دائمی خواهد بود.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: در شرایط فعلی کاری کنید که در داخل همه انسجام داشته باشند، در روابط با خارج نیز منسجم باشد زیرا این مسیر منجر به امنیت می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت توجه دقیق به موضوع FATF گفت: در اینکه باید منابع تأمین مالی تروریسم را کور کنیم شکی نیست؛ اما اینکه چه کسی تروریسم است و کدام نهاد مصادیق تروریسم را تشخیص می‌دهند؛ ابهام وجود دارد، آنها سپاه، حشدالشعبی و حزب‌الله را تروریسم می‌دانند؛ ولی معلوم نیست که داعش جبهه‌النصره و القاعده را نیز تروریسم بدانند. دومین نقطه مبهم در FATF نظارت بر اطلاعات بانکی است، اینکه چه کسی نظارت می‌کند و بر چه اطلاعاتی نظارت می‌شود. ما خودمان که نظارت می‌کنیم تا تخلفی صورت نگیرد، این موضوعات مبهم بوده و شفاف نیست که با بررسی دقیق باید ابهامات برطرف شود.

** نباید اقتصاد را به برجام و تحریم گره زد
آیت الله حسین نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید نیز در دیدار رئیس و برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: مسأله اقتصاد که امروز بیشتر مدنظر است مسأله ای بسیار مهم و در عین حال در کشور ما ضعیف است، اقتصاد از جمله اموری است که سریع ضعف خود را نشان می‌ دهد.
این مرجع تقلید ابراز داشت: با نشستن و جلسه گرفتن و حرف و بیانیه کار درست نمی شود، مردم می‌ خواهند ارزانی و فراوانی و از بین رفتن بیکاری را در سفره و زندگی خود ببینند که تا امروز ندیده اند، نباید اقتصاد را به تحریم و برجام گره بزنند، چرا که بیشتر آن مربوط به داخل و خود مملکت است.
وی با بیان اینکه عزت مملکت و عزت اسلام و نظام اسلامی در کف با کفایت نمایندگان است گفت: مجلس و کمیسیون امنیت ملی باید تلاش کنند که اقتدار نظام اسلامی محفوظ بماند.
این مرجع تقلید ادامه داد: اولا این که تصویب کردن یک قانون مهم است ولی وکلای مردم باید در فکر اجرای آن هم باشند، نظارت برای اجرای قانونی که مصوب می‌ شود هم بسیار مهم است بنابراین شما علاوه بر تصویب قوانین سالم نظارت و جدیت کامل در اجرای آن قانون داشته باشید.
ایشان با تأکید بر این که در مجلس شورای اسلامی نباید اختلاف دیده شود، افزود: بعد از بحث و مناظره و گفت وگو در مورد یک مسأله دیگر نباید مشاجره و اختلافی دیده شود که این مسأله ضربه می‌ زند؛ مجلس مجمع افراد نخبه است.
آیت الله نوری‌ همدانی تأکید کرد: شنیده ایم که دوباره قرار است قرارداد FATF را به مجلس بفرستند، شما در این زمینه باید بسیار هوشیار باشید و بدانید ما نظامی سلطه پذیر نیستیم، انقلاب اسلامی ما روز به روز در حال پیشرفت و قدرت است و مردم هم می‌ دانند که نظام ما برگرفته شده از اهل بیت(ع) و عاشورا است که نمی تواند با بیگانگان و بدخواهان کنار بیاید.

** باید جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی حفظ شود
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز در دیدار رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دو نعمت سلامتی و امنیت معمولا مورد غفلت انسان قرار می گیرند، انسان ها وقتی در امنیت هستند کارهای فردی و جمعی خود را انجام می دهند ولی اگر امنیت مختل شود انجام این امور با مشکل مواجه می شود.
این مرجع تقلید خطاب به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: شما شغل بسیار مهمی دارید که باید هم امنیت عِرضی و ناموسی و هم امنیت خارجی را در نظر بگیرید، همانطور که اگر حرکتی علیه خاک و افراد کشور انجام شود برای ما سنگین است، متهم کردن کشور به مسئله ای که از نظر قداست صحیح نیست، برای ما سنگین است و عِرض هم باید در دایره امنیت قرار گیرد.
آیت الله سبحانی با بیان اینکه جایگاه جمهوری اسلامی ایران باید در مجامع بین المللی و در خارج محفوظ باشد، گفت: هر پدیده ای که به پاکی ایران لطمه وارد کند برای ما پذیرفته نیست.
این مرجع تقلید شیعیان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از تذکر دادن به مقامات مسئول کوتاهی نکنید ممکن است تذکر دادن برای یک مقام مسئول تلخ باشد، ولی همان مقام مسئول نیز میوه شیرین این تذکر را می چیند.
وی اظهار داشت: اگر در مورد فساد اداری تذکر می دادند و مسئولان نیز عمل می کردند کار به اینجا نمی رسید و مشکلات کنونی ایجاد نمی شد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.