در این پیام که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: این عالم ربانی در زمانی که شهرستان‌ها از وجود مجتهدین مبرز خالی می‌شد در شاهرود به تربیت فضلا و برافراشتن پرچم اسلام و اهل‌بیت(ع) همت گماشت و خدمات بسیار ارزنده‌ای در طول عمر با برکت خویش انجام داد.
آیت الله مکارم شیرازی، فقدان اسفناک این عالم ربانی را به اخوی ایشان(آیت الله حاج شیخ مصطفی اشرفی)، بیت ایشان و تمام علاقه مندان و دوستان اهالی شاهرود و حوزه علمیه و علمای منطقه تسلیت گفت.
وی در این پیام ابراز امیدواری کرده است: روح ایشان با ارواح شریفه محمد و آل محمد(ع) محشور گردد و خداوند به بازماندگان صبر و اجر فراوان عنایت کند و فرزندان محترم ایشان بتوانند این چراغ فروزان را در آن بیت همچنان روشن نگه دارند.
آیت الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی از استادان و علمای بزرگ شیعه که پس از مراجعت از نجف اشرف در شاهرود اقامت داشت بامداد چهارشنبه بیست و یکم شهریورماه جاری در 85 سالگی به علت سکته قلبی و کهولت سن دارفانی را وداع گفت.
و ی از شاگردان برجسته حضرات آیات خویی، امام خمینی (ره)، سید محمود شاهرودی، میلانی و شیخ حسین حلی در نجف اشرف بود و اجازه اجتهاد از علمای بزرگ وقت از جمله آیات سید حسن موسوی بجنوردی و سید عبدالعلی سبزواری داشت.
آن مرحوم سال ها به تدریس و ترویج علوم و فقه اهل بیت عصمت و طهارت اشتغال داشت و شاگردان فراوانی را پرورش داد. آیت الله مرتضی اشرفی شاهرودی همواره به تقوا، ساده زیستی، نظم امر، دقت در بیت المال و طهارت نفس شهرت داشت.
پیکر پاک آن فقید فردا(پنجشنبه) از مدرسه قلعه شاهرود تشییع خواهد شد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.