به گزارش ایرنا، سید حسن عادلی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: مادر باردار 33 ساله ای اواسط خردادماه سال گذشته با مراجعه اورژانسی به بیمارستان شهید بهشتی تحت عمل سزارین قرار می گیرد، ولی فرزند وی بلافاصله پس از تولد به دلیل نارسایی قلبی و مغزی فوت می کند.
وی اضافه کرد: در مدارک سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی که توسط متخصصان زنان و قلب اطفال از جنین این خانم انجام شده بود، مشخص است که قلب جنین بزرگ و کم کار و ضایعاتی در رگ های مغز وی وجود دارد.
وی با اشاره به هشدار پزشکان مبنی بر احتمال مرگ جنین به دلیل نارسایی های موجود، گفت: با وجود این که والدین نوزاد از نواقص موجود مطلع بودند، ولی پس از اطلاع از مرگ نوزادشان از بیمارستان شهید بهشتی شکایت می کنند و مدعی می شوند که جنین آن ها دزدیده شده است.
عادلی با بیان این که نواقص این چنینی جنین درهفته های اول بارداری قابل تشخیص نیست، افزود: نخستین شکایت این خانم مبنی بر سالم بودن نوزادش، 25 مردادماه در سازمان نظام پزشکی و 15 بهمن ماه در دادسرا ثبت و رسیدگی شده است و با توجه به این که تخلفی در این پرونده مشاهده نشده، برای بررسی دقیق تر اکنون این پرونده در پزشکی قانونی در جریان می باشد و هنوز رای قطعی صادر نشده است.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که این پرونده به دادستانی ارجاع شد، دادستان قم، معاون دادستانی را مامور رسیدگی به موضوع نمود که از طرف آن ها هم مختومه اعلام شده است.
وی با اشاره به این که صورتجلسه فوت جنین توسط پلیس بیمارستان و مسئول حراست بیمارستان امضا شده است، بیان کرد: با توجه به این که در زمان فوت نوزاد، والدین هیچ شکایتی نداشتند، بیمارستان شهید بهشتی نیز طبق روال معمول موارد فوت این چنینی را به آرامستان بهشت معصومه(س) می فرستد تا در قطعه غنچه ها دفن شود.
به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی قم، قطعه ای که جنین های فوت شده آن روز دفن شده در آرامستان بهشت معصومه(س) مشخص می باشد و فرد شاکی می تواند از مراجع قضایی درخواست نبش قبر و آزمایش دی ان ای نیز بدهد.
وی بیان کرد: ضایعه فوت فرزند به سختی از سوی والدین پذیرفته می شود و برخی از آنان تا مدتی این واقعه تلخ را انکار می کنند.
وی با تاکید بر جدیت سازمان نظام پزشکی در برخورد با تخلفات، گفت: امسال یکی از همکاران پزشک باسابقه به دلیل یک تخلف، 6 ماه از خدمت در مطب و بیمارستان محروم شد.
عادلی تاکید کرد: مردم برای اعتراض به تخلفات پزشکی می توانند با مراجعه حضوری به نظام پزشکی، معاونت درمان دانشگاه و یا سیستم قضایی اعتراض خود را ثبت نمایند.
وی با اشاره به این که رسانه ها باید برای افزایش اعتماد عموم مردم به جامعه پزشکی تلاش نمایند، گفت: سلب اعتماد مردم از پزشکان جامعه تنها به این قشر آسیب وارد نمی کند، بلکه به مردم نیز صدمه می زند و در روند بهبود وضعیت سلامت جامعه اختلال ایجاد می نماید.
به گزارش ایرنا، چندی پیش مادری در فضای مجازی ادعا کرده است که فرزند وی خردادماه پارسال پس از به دنیا آمدن در بیمارستان شهید بهشتی قم دزدیده شده است.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.