به گزارش عصر یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، توسعه مهارت های فنی و حرفه ای در استان، توسعه کمی و کیفی دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای استان، فراهم نمودن بستر لازم برای اشتغال جوانان با توجه به ظرفیت های موجود در استان و ایجاد و راه اندازی بانک اطلاعاتی موجود در زمینه مهارت های فنی و حرفه ای، از محورهای این تفاهم نامه است.
همچنین ایجاد و بازبینی رشته های فنی و حرفه ای و به روزآوری سرفصل های آموزشی، راه اندازی، توسعه و تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های فنی و حرفه ای، ایجاد رشته های تحصیلی بر اساس نیازهای منطقه و همسو با صنایع استان و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت فنی و مهارتی به منظور ارتقای توان علمی دانشجویان، استادان و سازمان های دولتی قم از محورهای این تفاهم نامه دوجانبه محسوب می شود.
این تفاهم نامه که مشتمل بر 6 ماده است، به امضای سید مهدی صادقی استاندار قم و ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور رسیده است و طرفین طی مدت یک سال هر یک مبلغ 13 میلیارد ریال برای انجام مواد این تفاهم نامه اعتبار تخصیص خواهند داد.
مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای در قالب 173 دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای در استان های گوناگون کشور پراکنده اند. آموزشکده فنی و حرفه ای پسران واحد استان قم به عنوان یکی از مرکزهای دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، هم اکنون با 11 رشته کاردانی و 3 رشته کارشناسی در 75 متری عمار یاسر فعالیت می کند و همچنین واحد دختران در شهرک قدس قرار دارد.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.