به گزارش ایرنا، سید محمد رضا هاشمی روز دوشنبه در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری اظهار داشت: این که یک فرد با ایستادن بر روی صندلی و با در دست داشتن کیسه پلاستیکی اقدام به جمع آوری کمک ها کند، در شان این خطه مقدس نیست.
وی با بیان این که دریافت کمک های مردمی باید به روشی زیبا، شکیل و مرتب صورت گیرد، افزود: به طور معمول مبالغ جمع آوری شده صورت جلسه نمی شود و نظارتی نیز بر آن نیست.
هاشمی تاکید کرد: باید ضمن نظارت بر نحوه کمک های جمع آوری شده در این مکان مقدس، صورت جلسه دقیقی از آنها تهیه شود.
به گفته وی، محل های جمع آوری این کمک ها باید امکان دریافت کمک های زائران کشورهای دیگر را نیز داشته باشد.
معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تشکیل منظم جلسه های شورای کمک های مردمی افزود: این شورا طبق قانون باید هر 45 روز یک بار تشکیل جلسه دهد، ولی 18 ماه است که جلسه آن برگزار نشده و امروز نیز در ذیل دستور کارگروه اجتماعی فرهنگی به موضوع آن پرداخته می شود، در حالی که شورای مشارکت های مردمی باید به صورت واحد و مستقل برگزار شود.
همچنین در این جلسه به دستور معاون سیاسی استاندار قم مقرر شد، شورای مشارکت های مردمی تا پایان سال جاری حداقل سه جلسه برگزار کند.
هاشمی، شناسایی و تفکیک موسسه های خیریه فعال و غیر فعال را مهمترین وظیفه شورای مذکور دانست و افزود: تشکل های فعال باید احصا شوند و برای تشکل های غیر فعال نیز یک دوره زمانی مشخص شود تا اگر در مجرای قانونی حرکت نکردند، پروانه فعالیت آنها لغو شود.
111 موسسه خیریه ثبت شده در قم وجود دارد که 87 مورد آن فعال است.
وی با اذعان به این که در آستانه سال تحصیلی جدید، موازی کاری در موضوع جمع آوری کمک های مردمی را شاهد هستیم، ابراز امیدواری کرد: باید بانک اطلاعات واحدی بر اساس کد ملی افراد برای جمع آوری کمک ها و تحویل آن به نیازمندان راه اندازی شود تا ضمن نظارت بر عملکرد ها، آسیب شناسی های لازم نیز صورت گیرد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.