به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم ، معاون وزیر بهداشت درحاشیه افتتاح این مرکز گفت: نزدیک به 60 هزار بیمار ام اس در کشور داریم که خوشبختانه بیشتر استان ها مراکز ام اس را راه اندازی کرده و امروز هم در قم افتتاح شد.
قاسم جان بابایی افزود: خدمات جامع غیر از ویزیت است و شامل خدماتی از قبیل تزریق و توانبخشی و مشاوره تغذیه و روانشناسی و.. می باشد که این مجموعه خوشبختانه در قم به همین منوال فعالیت خود را آغاز کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این زمینه گفت: یکهزار بیمار ام اس ثبت شده در استان داریم که این مرکز جامع ، تمامی خدمات را به آنها ارائه کرده و شاهد خدمات جدید خواهیم بود.

**افتتاح واحد مونیتورینگ امواج مغزی بیماران مبتلا به صرع
همچنین واحد مونیتورینگ امواج مغزی بیماران مبتلا به صرع و همچنین دستگاه اندوسونوگرافی بیمارستان شهید بهشتی قم نیز با حضور معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد.
همچنین دراین مراسم از دستگاه ال ، تی ، ام نیز که روشی برای تعیین علل ناشناخته تشنج و صرع است نیز رونمایی شد.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ، این دستگاه با اعتبار 200 میلیون تومان خریداری شده که با رونمایی از آن و افتتاح واحد مونیتورینگ، بخش عمده ای از مشکلات بیماران اعصاب و روان مرتفع می شود.
ابوالفضل ایرانی خواه دراین رابطه افزود: سالانه 15 تا 20 هزار بیمار مبتلا به صرع به بیمارستان شهید بهشتی قم مراجعه می کنند که با راه اندازی واحد مونیتورینگ و همچنین افتتاح دستگاه ال ، تی ، ام ، کیفیت خدمات درمانی و تسخیصی ارتقا خواهد یافت.
وی ادامه داد: این اقدامات و خدمات برای اولین بار در سطح استان قم انجام می شود که باید از توجه وزیر بهداشت و معاونین به استان قم دارند تقدیر و تشکر کنم.
وی افزود: خدمات فوق با اعتبار 1.5 میلیارد تومان در بیمارستان شهید بهشتی قم در اختیار همشهریان قرار گرفت که امیدواریم بتوانیم در راستای خدمات رسانی به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) همواره موفق باشیم.
همچنین با حضور معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دستگاه اندوسونوگرافی بیمارستان شهید بهشتی نیز راه اندازی شد که این دستگاه نیز برای نخستین بار در استان قم دایر می شود.
جان بابایی درادامه سفر به قم از بیمارستان درحال ساخت امیرالمومنین با 220 تخت بازدید کرد.
برای ساخت این مرکز درمانی خیریه که در محوطه بیمارستان شهید بهشتی قم در حال احداث است، حدود 600 میلیارد ریال هزینه شده و قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
7406/ 6133/


قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.