به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، مهرداد غضنفری روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، وجود بعضی ظرفیت های معطل در استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید کمیته ای جهت ظرفیت یابی و نیز شناسایی واحدهای نیمه فعال تشکیل شود.
2 هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین حدود 54 هزار تن در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
وی همچنین با بیان این که اولویت استان در پرداخت تسهیلات، واحدهای معرفی شده از سوی دستگاه های دولتی است اظهار داشت: پرداخت های مستقیم بانک ها به مشتریانشان نیز اگر در مسیر تقویت تولید باشد مشکلی ندارد.
وی بیان داشت: مبلغ 900 میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای رونق تولید باید از مسیر دستگاه های دولتی به بانک ها معرفی شود.
غضنفری، وظایف کمیته نظارت زیر مجموعه ستاد تسهیل را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: شیوه کمیته نظارت باید به این شکل باشد که اثربخشی تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی جهت رونق تولید و اشتغال را بررسی کند.
معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه لیست واردات و روش توزیع آنها در قم باید بررسی شود افزود: مواد اولیه ای که برای استان تخصیص داده می شود باید به دست تولیدکننده برسد.
غضنفری همچنین بحث نظارت بر واحدهای صنفی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: باید مصادیق اصلی احتکار بدرستی شناخته شود و به صورت ناحق آبروی افراد ریخته نشود.
وی با تاکید بر برخورد قاطع و به موقع با محتکران کالا بیان داشت: حفظ آبروی افراد منافی برخورد جدی با مخلان اقتصادی نیست.
در این جلسه مسئولان واحدهای تولیدی مشکلات خود در زمینه تهیه مواد اولیه و نیز دریافت تسهیلات را بیان نمودند.

** دستگاه ها فرهنگ استفاده از کالاهای تولیدی را در دستورکار قرار دهند
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی و گردشگری ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی قم، خواستار در دستور کار قرار گرفتن فرهنگ سازی استفاده از کالاهای تولید داخل با اولویت محصولات تولید استان توسط دستگاه های دولتی مسئول شد.
سید محمدرضا هاشمی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از کالاهای تولید داخل و نامگذاری سال جاری با این عنوان افزود: همه قشرهای جامعه باید نسبت به استفاده از کالای تولید داخل تعصب داشته باشند و این مهم زمانی تحقق می یابد که در کنار تولید محصولات باکیفیت، مجموعه های فرهنگ ساز کار خود را بدرستی انجام دهند.
وی با اشاره به بعضی مشکلات فرهنگی در سطح شهر قم اظهار داشت: مسئولان استان باید به فراخور وظایف خود نسبت به برنامه ریزی جهت بهبود وضعیت فرهنگی اقام نمایند.
معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل کم آبی در قم اشاره کرد و با بیان این که بیش از 90 درصد از منابع آب در بخش کشاورزی مصرف می شود گفت: فرهنگ سازی در زمینه اصلاح الگوی کشت می تواند در راستای بهره وری در مصرف راهگشا باشد.
هاشمی همچنین به ضرورت فرهنگ سازی در زمینه رانندگی اشاره کرد و با اشاره به آمار تصادف های جاده ای گفت: 500 دانش آموز در 40 مدرسه استان قم به عنوان همیار پلیس مشخص شده اند که گام موثری برای تربیت نسل آینده جهت رعایت این مسائل می باشد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.