به گزارش ایرنا؛ حمید یزدانی شامگاه شنبه در اولین همایش کارآفرینی گردشگری(استارت آپ) در سالن همایش های شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: ارائه طرح و ایده پردازی نه تنها کمک به رونق صنعت گردشگری می کند بلکه در بخش صنایع دستی کمک به فروش هنرهای دستی هنرمندان می کند.
وی افزود: 52 طرح به دبیرخانه همایش کارآفرینی واقع در بنیاد ملی نخبگان استان قم که در مردادماه سال جاری به مدت یک ماه فراخوان شده بود ارسال که بعد از داوری های صورت گرفته پنج طرح به عنوان برتر انتخاب شد.
وی با اشاره به این که کارآفرینی در حوزه گردشگری باید در استان قم مورد توجه قرار گیرد گفت: امروزه برای برون رفت از فضای سنتی کسب و کار، باید به سمت ایده پردازی و استارت آپ ها کارآفرینی حرکت کرد تا شاهد اشتغال زایی و درآمدزایی باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: این طرح های برتر نقش مهمی در توسعه بازاریابی، تبلیغات و جذب گردشگر در زمینه های مختلف دارد.
وی با تاکید بر این که صنایع دستی قم باید معرفی شود گفت: با ایجاد ایده و طرح در راستای عرضه و فروش صنایع دستی به استقرار سرمایه و اشتغال زایی بیشتر هنرمندان کمک شایانی می شود.
یزدانی بیان داشت: باید از ظرفیت فضاهای مجازی امکان خرید اینترنتی صنایع دستی را در استان فراهم کرد تا از این طریق به تحقق گردشگری نوین اهتمام ورزید.
وی ابراز امیدواری کرد: با طرح ها و ایده پردازی های نخبگان و فعالان شاهد رونق گردشگری زیارتی در قم و جذب گردشگران خارجی و ایرانی باشیم.
نخستین رویداد استارت آپ گردشگری در قم با هدف شناسایی ایده های خلاق، انتقال تجربه و شبکه سازی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم و بنیاد نخبگان استان قم برگزار و از پنج طرح برتر تقدیر شد.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.