به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی یوسفیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: فرصت ارسال خلاصه یا چکیده مقاله ها نیز پانزدهم مهرماه است‌.
وی با بیان این که علاقه مندان مقاله های خود را به نشانی amozehayemahdavi@sndu.ac.ir ارسال کنند، افزود: این همایش، 22 آبان ماه سال جاری و همزمان با سالروز آغاز امامت زمان(عج) با حضور اندیشمندان و شخصیت های علمی و حوزوی و با همکاری دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی و مرکز تخصصی مهدویت در شهر مقدس قم برگزار می شود.
وی با اشاره به این که توسعه ادبیات فرهنگ دفاعی امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی مهمترین هدف برگزاری این همایش است، با تبیین محورهای چهارگانه آن تصریح کرد: مبانی و اصول نظری فرهنگ دفاعی امنیتی و مولفه ها و شاخص های فرهنگ دفاعی امنیتی نخستین محور این همایش به شمار می آید.
وی آراء و اندیشه های حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و همچنین اندیشمندان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه در موضوع فرهنگ دفاعی امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی را نیز دومین محور همایش برشمرد و افزود: نقش و کارکردهای فرهنگ دفاعی امنیتی در محیط ملی و در محور مقاومت و آسیب ها و تهدیدهای فرهنگ دفاعی امنیتی نیز، 2 محور دیگر این همایش محسوب می شود‌.
معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت نشان دادن کارکرد مقوله مهدویت و معارف امام زمان(عج) در عصر غیبت، گفت: از آنجا که حرکت جامعه دینی بر اساس مهدویت تعریف شده از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز دچار تهدیدهای زیادی بوده، به همین علت اگر بخواهیم جامعه را از تهدیدها حفظ نموده و در برابر آسیب های پیش رو نیز برنامه ریزی خوبی داشته باشیم، باید از ظرفیت مهدویت استفاده کنیم.
یوسفیان افزود: با توجه به طرح انواع ادعاهای دروغین و وجود فرقه های انحرافی و تهدیدهای خارجی و اختلال هایی که در جامعه دینی رخ می دهد، ترویج آموزه های مهدوی بهترین روش برای محافظت از جامعه است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.