به گزارش ایرنا، پایگاه خبری حرم حضرت معصومه(س) روز شنبه اعلام کرد که آیین اعلام عزای حسینی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) روز دوشنبه 19 شهریورماه همراه با افتتاح رادیو محرم با سخنرانی آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
بنابر این گزارش، آیین تعویض پرچم گنبد بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) در همین روز ساعت 18:30 در صحن امام رضا(ع) با مداحی حاج عباس حیدر زاده برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش، برنامه‌های شبستان امام خمینی(ره) در ایام دهه اول محرم همه روزه شامل برگزاری آیین نیایش صبحگاهی، سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا بعد از نماز صبح با حضور حجت‌الاسلام بخشی و ساعت 11:30 با قرائت زیارت وارث توسوط حاج علی محلاتی و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ظهیری است.
مجالس عزاداری عصرگاهی همه ‌روزه ساعت 18:15 با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین میردامادی و مرثیه‌خوانی آقای جعفرنژاد برای پنج روز اول و آقای جواد احمدی برای پنج روز دوم برقرار خواهد بود. همچنین مجالس عزاداری شبانگاهی هر شب بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری و مرثیه‌خوانی حاج حسن شالبافان برگزار می‌شود.
بنابراین گزارش، همایش بین المللی شیرخوارگان حسینی(ع) نیز روز جمعه 23 شهریورماه ساعت 8 صبح با مرثیه‌خوانی حاج عباس حیدر زاده و حاج سید علی حسینی نژاد و مراسم مقتل خوانی روز تاسوعا روز چهارشنبه قبل از نماز ظهر با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین ظهیری و مراسم احیاء شب عاشورا ساعت یک بامداد همراه با اجرای برنامه‌های قرآنی برگزار خواهد شد.

** اعلام برنامه های مسجد جمکران در دهه اول محرم
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز گفت: امسال در این مکان مقدس همچون سال گذشته برنامه عزاداری دهه اول محرم به مدت ۱۰ شب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی و مداحی حاج عباس حیدرزاده برگزار می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، ابراهیم صدوقی در گفت و گویی افزود: برنامه های مسجد در دهه اول محرم بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا با مراسم قرآنی آغاز خواهد شد. در شب نخست محرم مراسم اذن روضه با حضور خادمان مسجد مقدس جمکران با همراهی دسته عزاداری در صحن جامع مهدوی برگزار خواهد شد.
وی به اجرای آیین شیرخوارگان حسینی اشاره کرد و گفت: این مراسم باشکوه در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با مراسم قرائت دعای ندبه در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ و مداحی حاج علی مهدوی نژاد برگزار می شود.
صدوقی افزود: مراسم قرائت زیارت ناحیه مقدسه در عصر روز عاشورا با حضور هیات ها و عزاداران حسینی با مداحی حاج سید علی حسین نژاد ترتیب می یابد.
وی به حضور دسته های عزاداری در این ایام در مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و افزود: در دهه اول محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، این مکان مقدس میزبان دسته های عزاداری از اقصی نقاط کشور است که جهت عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) مشرف می شوند.
صدوقی گفت: واحدهای مختلف حوزه معاونت فرهنگی از جمله مرکز گل نرگس، مرکز جوانه های انتظار، بخش های آموزشی و تبلیغی برنامه های متنوعی را در این ایام در دستور کار دارند که از آن جمله می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع عاشورا و انتظار برای خانواده ها، ویژه برنامه های عزاداری برای کودکان و نوجوانان و برنامه هنری پرده خوانی واقعه عاشورا اشاره کرد.
وی ادامه داد: در این ایام که همزمان با دهه امر به معروف و نهی از منکر نیز می باشد ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسجد مقدس جمکران کارگاه های آموزشی جهت خادمان رسمی و افتخاری را برگزار و بعد از اتمام، خادمانی که باموفقیت دوره ها را سپری کرده اند، به عنوان منادیان معروف در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسجد جمکران در شیفت های تعریف شده مشغول به خدمت خواهند شد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.