به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین قندهاری روز پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید مرکز فرهنگی، آموزشی و بصیرت افزایی الغدیر سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در قم ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته بیشترین تکیه تهاجم فرهنگی دشمن بر حوزه خانه، خانواده و فرزندان متمرکز شده است.
وی گفت: دشمنان اسلام و ایران به روش های مختلف فرهنگی و رسانه ای و با استفاده از پیاده نظام خود در داخل کشور، سنگر مهم خانواده را در سال های گذشته نشانه رفته اند که برگزاری دوره های بصیرتی و آموزش در سطح وزارت دفاع برای خانواده همکاران این وزارتخانه به دنبال پر کردن این خلاء هاست.
قندهاری، با اشاره به آسیب شناسی صورت گرفته بر مبنای تجربیات و ارزیابی های مختلف ادامه داد: 10 آسیب برای گروه های مختلف خانواده همکاران وزارت دفاع با استفاده از ارزیابی های مشاوره های مراکز قرآنی و خانوادگی شناسایی شده که سه آسیب به عنوان آسیب های دارای اولویت در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه همواره توجه به حوزه فرهنگی نقطه مشترک تمامی وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دوره های مختلف بوده است اظهار داشت: با دسته بندی کارکنان وزارت دفاع به 10 گروه صنفی، با توجه به نیازهای هر گروه صنفی آموزش های مختلف برنامه ریزی و طراحی شده و آسیب های این گروه ها مورد توجه جدی قرار گرفته است.
قندهاری،با تاکید بر اینکه دوره های آموزشی ویژه برای همکاران وزارت دفاع مستقر در مرزها برنامه ریزی و در حال انجام است اظهار داشت: مراحل ساخت سه مرکز بصیرتی در مشهد، قم و شیراز از سال های گذشته آغاز شده که امروز درقم افتتاح و در آینده نزدیک نیز شاهد بهره برداری از مرکز بصیرت افزایی مشهد و شیراز خواهیم بود.
وی با تاکید بر حمایت های وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای گسترش فعالیت های فرهنگی و آموزشی ویژه کارکنان وزارتخانه و خانواده آنها ادامه داد: با تاکید امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، 20 هزار تن در سال 98 تحت پوشش آموزشی این مراکز آموزشی و بصیرتی قرار خواهند گرفت.
رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ،روحیه جهادی را ویژگی بارز مدیران وزارت دفاع دانست و تاکید کرد: این وزارتخانه از نیروهای جهادی در تمامی سطوح برخوردار است و این روحیه جهادی موجب شده تا گام های مهمی در ایجاد اقتدار دفاعی و همچنین گسترش و تعمیق فرهنگ و بصیرت دینی در این وزارت خانه انجام شود.
در این آیین سردار تقی زاده جانشین وزیر دفاع و سردار شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشتند.
با توجه به ضرورت ارتقای بصیرت مدیران و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مرکز بصیرت افزایی الغدیر قم در نیمه دوم آذر ماه سال 1387 افتتاح و به بهره برداری رسید که به منظور ساماندهی و ارتقای سطح آموزش های این مرکز، روند ساخت ساختمان جدید این مرکز در اوایل سال 1396 آغاز شد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.