به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه آهن قم، محسن اعتماد روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: در پنج ماه سال گذشته، 789 هزار و 915 مسافر از طریق راه آهن قم جابه جا شدند که این میزان در پنج ماه امسال به 983 هزار و 178 مسافر افزایش یافت.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، 501 هزار و 459 مسافر از طریق ریل راه آهن از قم خارج و در همین مدت، 481 هزار و 719 مسافر وارد شهر قم شده اند.
وی با اشاره به آمار جابه جایی مسافر به تفکیک ایستگاه های اداره کل راه آهن قم در مردادماه امسال، گفت: آمار جابه جایی مسافر در ایستگاه مرکزی راه آهن قم 199 هزار و 631 تن، در ایستگاه راه آهن محمدیه پنج هزار و 528 و ایستگاه جمکران نیز 762 مسافر بوده است.
به گفته وی، در حال حاضر راه آهن قم، سومین ایستگاه بعد از ایستگاه های تهران و خراسان رضوی در جابه جایی مسافر محسوب می شود.
راه آهن قم در حال حاضر 509 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از 15 ایستگاه است.
اتصال و ارتباط با خطوط راه آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از 28 هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از 15 هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه 50 رام قطار مسافری و 30 رام قطار باری و واقع شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی های راه آهن قم می باشد.
قرار داشتن ایستگاه راه آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه آهن از داخل شهر و امکان پیاده سازی TOD و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی های راه آهن قم است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.