به گزارش ایرنا، حسن بختیاری شامگاه دوشنبه در شصت و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: اقدام هایی برای ساماندهی ورودی های شهر قم صورت گرفته است که کافی نیست و نیازمند اجرای طرح مناسب است.
وی افزود: زائران در ورودی های شهر قم با نگاه اول در مورد مدیریت شهری قم و مسئولان آن قضاوت خواهند کرد که ساماندهی آنها نیازمند عزم جدی مدیران شهری است.
وی با اشاره به ورودی جاده اراک - قم گفت: تغییر کاربری هایی باید در این ورودی صورت گیرد و وضعیت آن در کارگروه های مربوطه در استانداری و شهرداری قم بررسی شود.
بختیاری تاکید کرد: در شرایط کنونی که وضعیت مالی مناسبی در استان قم وجود ندارد باید در قالب دریافت مجوزها و اختصاص بودجه ای در سطح ملی برای رسیدگی و ساماندهی ورودی های شهر قم اقدام شود.
وی خاطر شان کرد: همچنین در ورودی قم - کاشان نیز با وضع نامناسب سنگ بری ها و آلودگی های ناشی از آن مواجه هستیم.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد. قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
بختیاری در بخش دیگر این جلسه از فرسودگی اتوبوس های قم انتقاد کرد و گفت: تصویب لایحه مجوز فروش 23 دستگاه اتوبوس از طریق تشریفات قانونی، اقدام خوبی است که باعث رسیدگی به وضعیت اتوبوس های از رده خارج می شود.
وی گفت: باید برای بقیه اتوبوس های متوقف و فرسوده شهر قم نیز باید تدابیری اندیشیده شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در حال حاضر شاهد آلایندگی و شرایط نامناسب اتوبوس ها در سطح شهر قم هستیم.
وی بیان داشت: شهرداری قم باید برنامه ای جامع در خصوص وضعیت اتوبوس های قم ارائه و به بازسازی و خرید ناوگان جدید جهت رفاه حال شهروندان اقدام کند.
هم اکنون 95 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شهردرای قم شامل 258 اتوبوس و 130 مینی بوس متعلق به بخش خصوصی است و تنها 50 دستگاه متعلق به شهرداری است که با اضافه شدن 40 اتوبوس خریداری شده سهم شهرداری قم در ناوگان حمل و نقل عمومی به 35 درصد افزایش یافت.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.